۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲

در قالب جشنواره تئاتر شهر

«خش‌خش بی سیم» خوانش می شود/ بیان دغدغه‌های خانواده شهدا

«خش‌خش بی سیم» خوانش می شود/ بیان دغدغه‌های خانواده شهدا

نمایشنامه «خش‌خش بی‌سیم» نوشته و کارگردانی مرتضی زیوری و داریوش نصیری شنبه 12 مهرماه ساعت 17 در بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی سومین جشنواره تئاتر شهر خوانش می شود.

داریوش نصیری یکی از کارگردان های این اثر نمایشی در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه «خش خش های بی سیم» نوشته و کارگردانی مشترک من و مرتضی زیوری در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی سومین جشنواره تئاتر شهر خوانش می شود. این نمایشنامه از میان 126 اثری که به جشنواره ارسال شده بود برای حضور در این 2 بخش انتخاب شده است.

وی درباره داستان این نمایش توضیح داد: داستان این نمایشنامه درباره تفحص شهدا و ارتباط روحانی 2 شهید دوران دفاع مقدس باخانواده‌هایشان است که مصداق بارز آیه 169 سوره آل عمران با عنوان «شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند» محسوب می شود. در اجرای این نمایشنامه خوانی تلاش کردیم به ذات اصلی نمایشنامه خواین که رسیدن به روح اصیل نمایشنامه است، پایبند باشیم بنابراین این اجرا به دور از شیوه های نمایشنامه خوانی که این روزها باب شده است و به اجرا شباهت دارد، خوانش می شود.

نصیری ادامه داد: در نگارش متن این اثر نیز تلاش کردیم به دور از شعارهای کلیشه ای به خانواده های شهدای دفاع مقدس و بیان دغدغه ها و نیازهایشان بپردازیم. در این نمایشنامه خانواده 2 شهید در مقر تفحص شهدا از طریق بی سیم با فرزندانشان گفتگو کرده و با آنها ارتباطی معنوی پیدا می کنند.

وی در پایان صحبتهایش بیان کرد: در این ارتباط خانواده شهدا با فرزندانشان از پشت بی سیم صحبت کرده و درد و دل هایشان را مطرح می کنند، البته 2 شهید قصه نیز جواب این صحبتها را می دهند اما خانواده ها صدای آنها را نمی‌شنوند و در حقیقت شاهد گفتگویی یک طرفه هستیم. بی سیم در این اثر ارتباط دهنده بین این دنیا و دنیای دیگر است.

نمایشنامه «خش‌خش بی‌سیم» نوشته و کارگردانی مرتضی زیوری و داریوش نصیری روز شنبه 12 مهرماه، ساعت 17 در بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی سومین جشنواره تئاتر شهر، نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

در اجرای این نمایشنامه‌خوانی، داریوش نصیری، شهره زراعتیان، مونیکا محتشم، محمدامین سلامی، سید امیرمحمد احمدی، سیدحسین احصایی، گلنوش ظاهری، جعفر اسفندیار میمند و مریم کبکی بازی می کنند.

همچنین سایر عوامل این اجرا عبارتند از: اصغر محبی مشاور کارگردان، شهره زراعتیان دستیار کارگردان، مریم کبکی طراح لباس و احمدرضا حجارزاده روابط‌عمومی.

علاقمندان به دیدن این نمایشنامه‌خوانی می‌توانند روز شنبه 12 مهرماه، ساعت 17 به فرهنگسرای سرو به  نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند.

سومین جشنواره تئا‌تر شهر به دبیری شهرام کرمی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2381811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha