شهرام‌نیا در پاسخ به مهر خبر داد:

مذاکره با رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای انتخاب ایران به عنوان مهمان ویژه

مذاکره با رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای انتخاب ایران به عنوان مهمان ویژه

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از مذاکره با یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای انتخاب ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در یکی از دوره های آن بعد از سال 2018 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، این موضوع را بعد از ظهر امروز چهارشنبه نهم مهر ماه امیر مسعود شهرام نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران و قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جریان نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های ایران در شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در محل این موسسه برگزار شده بود، اعلام کرد.

وی که از دیدار با یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت در جریان برگزاری دوره شصت و ششم آن طی 10 روز آینده خبر داد، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که مهم ترین موضوع مورد بحث در این دیدار دو جانبه چه خواهد بود؟ گفت: مهمترین هدف ما از مذاکره با آقای بوس که در درخواست ملاقاتم اعلام شده است، موضوع حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.

وی افزود: هر ساله در نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک کشور به عنوان مهمان ویژه دوره بعد معرفی خواهد شد که البته حضور این کشور در این نمایشگاه به عنوان مهمان ویژه مستلزم تامین هزینه های بسیار سنگینی است اما تجربه سال های گذشته نشان داده که هر کشوری که به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه حضور یافته است این حضور مستقل به فرصتی بزرگ برای رشد سند نشر آن کشور تبدیل شده است.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران بار دیگر تاکید کرد که مهمترین خواسته ما از آقای بوس معرفی ایران به عنوان مهمان ویژه در یکی از دوره های نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از سال 2018 میلادی است.

براساس این گزارش یورگن بوس رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت روز گذشته در گفتگو با یکی از رسانه های ایرانی از ملاقات با مقام های فرهنگی ایران طی روزهای برگزاری نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت خبر داده و گفته بود: ما از اینکه ایران بخواهد مهمان ویژه نمایشگاه ما باشد، بسیار استقبال می کنیم زیرا این کشور از نظر فرهنگی و تاریخی، بسیار غنی است ولی متاسفانه موفقیت های فرهنگی این کشور به خاطر تحریم های سیاسی و اقتصادی، نادیده گرفته می شود.

وی در عین حال تاکید کرده بود که از نظر ما این بسیار عالی است که ایران مهمان ویژه نمایشگاه باشد اما باید این نکته را هم مد نظر قرار دهیم که کشورهای فراوانی برای این منظور در فهرست انتظار قرار دارند و تا سال 2018 کشورهای مهمان ویژه ما مشخص شده اند.

مشروح نشست خبری امروز شهرام نیا متعاقبا ارسال می شود.

کد خبر 2381970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha