۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

سرهنگ کردلو:

افزایش سن ازدواج موجب بروز آسیبهای اجتماعی می شود

افزایش سن ازدواج موجب بروز آسیبهای اجتماعی می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: افزایش سن ازدواج در جامعه موجب بروز اختلالات و آسیبها اجتماعی می شود.

سرهنگ جعفر کردلو در گفتگو با خبرنگار مهر،  افزود: متاسفانه امروز توقعات بی مورد والدین در امر ازدواج باعث شده که ازدواج اینترنتی جای رسم و رسومات سنتی و درست ازدواج را بگیرد و جوانان به سمت ازدواج اینترنتی بروند.

سرهنگ کردلو ، با اشاره به ازدواج اینترنتی در استان گفت: ازدواج اینترنتی در استان زنجان تنها چند مورد گزارش شده است ولی این هم نباید باشد چرا که سختگیری های والدین در امر ازدواج باعث می شود دختران و پسران به سمت ازدواج در مسیر فضای مجازی باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تنوع ابزارهای فرهنگی و فناوری و ارتباطات روز جوانان زودتر به سن بلوغ می رسند.

سرهنگ کردلو افزود: در جامعه باید ازدواج با ارزشهای اسلامی و دینی صورت گیرد در این صورت این ازدواج موفق خواهد و  نتایج خوبی را به همراه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان ، افزود: ازدواج یکى از اساسى ترین و حساس ترین مراحل زندگى انسان محسوب می شود  و در این میان انسان با توجه به ماهیت وجودى خویش و وابستگى به روابط عاطفی دارد.

سرهنگ کردلو  اظهار داشت:  ازدواج اصلى ترین و  عالى ترین پاسخ به نیازهای علطفی و جنسی است و اگر ازدواج درست و با منطق باشد منجر به آرامش روحی و روانی هم می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: آرامش و امنیت در یک جامعه،نتیجه ازدواج سالم و محیط آرام بخش خانواده است.

سرهنگ کردلو تاکید کرد: از آنجائیکه ازدواج عامل پیدایی خانواده و تاخیر و عقب افتادن آن باعث تاخیر در پیدایش و شکل گیری خانواده های جدید است موضوع قابل اهمیتی برای بررسی است.

وی گفت: امروزه درجامعه ما اشکال الگوی همسر گزینی،ازدواج های نا موفق و طلاق های زود هنگام و بالا رفتن توقعات برای آغاز زندگی،تغییر در نگرش ازدواج، توقعات بی مورد، چشم و هم چشمی ازدواج را دچار مشکلات جدی کرده است که افزایش سن ازدواج جوانان را می توان جزو یکی از این مشکلات عنوان کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان، یاد آورشد: تاخیر در سن ازدواج تبعات اجتماعی زیادی به همراه دارد و از جمله آسیب ها ومضرات دیر ازدواج کردن و عدم مسئولیت پذیری است و این امر خود به دنبالش مواردی را به وجود می آورد که به جامعه آسیب جدی وارد می کند.

سرهنگ کردلوافزود: خانواده ها و مسئولین فرهنگی باید شرایط ازدواج آسان را در جامعه مهیا کنند چرا که اگر سن ازدواج به تاخیر بیفتد فاجعه و آسیب اجتماعی در جامعه رخ می دهد.

 

کد خبر 2382942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha