۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

پژوهشگر موسیقی نواحی:

ستون موسیقی منطقه خراسان فرویخت/ تجلیل از موسیقدان بازیگر

ستون موسیقی منطقه خراسان فرویخت/ تجلیل از موسیقدان بازیگر

هوشنگ جاوید پژوهشگر با سابقه موسیقی نواحی ایران درگذشت استاد غلامعلی پورعطایی را ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای موسیقی نواحی منطقه خراسان دانست.

هوشنگ جاوید در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز تاسف از درگذشت استاد غلامعلی پور عطایی نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه خراسان بیان کرد: بدون هیچ تردیدی بعد از استاد نورمحمد درپور، استاد غلامعلی پورعطایی یکی از بهترین نوازندگان و خوانندگان منطقه تربت جام بود که به اعتقاد بنده دارای سبکی متفاوت از موسیقی بود که دارای ارزش بسیار فراوانی است.

وی ادامه داد: سبکی که استاد پورعطایی در حوزه نوازندگی موسیقی نواحی منطقه تربت جام داشت سبکی بود که جوانان بسیار زیادی را علاقه مند موسیقی نواحی کرد و باعث شد که آنها به دنبال موسیقی باشند. همین نکته به خودی خود دارای ارزش های فراوانی است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد.

این پژوهشگر موسیقی نواحی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: استاد پورعطایی از جمله هنرمندان موسیقی نواحی بود که دارای مدرک فوق دیپلم بود. وی به واسطه همین تحصیلات اندک دانشگاهی که برای یک نوازنده موسیقی مقامی موضوعی جالب توجه است، علاقه بسیار زیادی به پژوهش داشت و من از نزدیک شاهد بودم که با چه دانش بالایی به تمام زوایای کهن موسیقی خراسان آشنایی کامل داشت، آشنایی که باعث دعوت بسیاری از کشورهای مختلف از او برای شرکت در فستیوال های بین المللی شد.

جاوید افزود: استاد پورعطایی تنها یک هنرمند نوازنده ساده در حوزه موسیقی مقامی نبود. او هنرمندی شایسته بود که حتی در عرصه بازیگری نیز فعالیتهایی داشت و ما دیدیم که در مدت فعالیت خود با هنرمندان بزرگی چون بهرام بیضایی و واروژ کریم مسیحی همکاری هایی داشت و این مایه مباهات فرهنگ و هنر یک سرزمین است.

وی در پایان گفت: غلامعلی یک نوازنده ساده نبود. او هنرمند جامع الاطرافی بود که به نظر من با مرگش ستون موسیقی منطقه خراسان فروریخته شد و حالا ما باید بیشتر از قبل نگران از بین رفتن کامل موسیقی این منطقه باشیم چراکه این روزها حال و روز نورمحمد درپور هم خوب نیست.

کد خبر 2383251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha