۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰

بزرگداشت حافظ/

سخنرانی شایگان، دولت‌آبادی و خرمشاهی درباره حافظ

سخنرانی شایگان، دولت‌آبادی و خرمشاهی درباره حافظ

نشست «حافظ در ذهن و زبان ما» با سخنرانی داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شعر حافظ بر خلاف سروده‌‌های شاعران دیگر، یک رویه و یک سویه نیست و در یک یا چند دایره‌ محدود سیر نمی‌کند. شعر حافظ مخاطب بسیار گسترده‌ای دارد و صاحبان آرا و عقاید گوناگون را در برمی‌گیرد، و هر کس در هر مقام و منزلتی از فکر و دانش و ذوق و سلیقه که باشد، به نوعی به فراخور احوال و تجربه‌های خود از آن بهره می‌برد.

شعر حافظ در ذهن و زبان افراد مختلف، تاثیرهای متفاوت گذاشته است و فیلسوف، هنرمند، نویسنده، پژوهشگر هر کدام به نوعی با شعر حافظ روبه‌رو می‌شوند.

در آ‌ستانه‌ روز بزرگداشت حافظ و در ادامه‌ برنامه‌ یکساله‌ درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ که روزهای چهارشنبه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، شهر کتاب میزبان داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی است که درباره حافظ و تاثیری که حافظ در ذهن و زبان آنان گذاشته است، سخنرانی کنند؛ این‌که چرا حافظ به این جایگاه در ادب فارسی و ادب جهانی رسیده است و در غزلیاتش بخش بزرگی از حیات روحی و اخلاقی مردم ایران سرزمین را بازتاب داده است.

این نشست روز چهارشنبه 16 مهر، از ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 2383510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha