۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷

روشن نژاد به مهر خبر داد:

استقرار کارگزاران بیمه همزمان با کشت پاییزه در نظرآباد

استقرار کارگزاران بیمه همزمان با کشت پاییزه در نظرآباد

نظرآباد – خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد از استقرار کارگزارن صندوق بیمه بانک کشاورزی همزمان با آغاز کشت پاییزه در این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا روشن نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح برنامه ریزی های انجام شده در این شهرستان در خصوص کشت پاییزه گفت: با توجه به اهمیت کشت پاییزه به لحاظ محصولات استراتژیک آن جهاد کشاورزی نظرآباد در دو بخش هدایت کشاورزان و بهره برداران و حمایت و تامین نهاده های مورد نیاز برنامه ریزی های کاربردی انجام داده استو

وی با بیان اینکه افزایش میزان تولید در واحد سطح و بهره وری مناسب از عوامل تولید در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت خواهد بود، اظهار داشت: برای تحقق این امر آموزش کشاورزان در دستور کار قرار گرفت از این رو برای امسال آموزش های لازم در خصوص اصول کاشت صحیح به ویژه در به کار گیری ارقام پر محصول و منطبق با شرایط اقلیم شهرستان در قالب کلاس های آموزشی ترویجی و ارائه خدمات فنی از سوی شرکت های خدمات مشاوره ای انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد ادامه داد: در حاضر نیز امور نظارت بر کاشت محصولات توسط کارشناسان مزارع، غلات و دانه های روغنی در حال انجام است و توصیه های مهم از جمله مشخصات فنی ارقام مناسب گندم و جو در قالب بروشورها چاپ و توزیع شده است.

روشن نژاد همچنین در خصوص تامین نهاده ها نیز گفت: خوشبختانه نهاده ها در سال جاری به میزان مورد نیاز و در زمان مناسب تامین شده است و چهار رقم بذر گندم به میزان 575 تن، چهار رقم بذر جو به میزان 293 تن و چهار رقم بذر کلزا به میزان 600 کیلوگرم موجود و قابل توزیع می باشد.

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار و 866 تن نیز انواع کود شیمیایی شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تامین و در حال توزیع است؛ اعلام کرد: محصول گندم و جو به ترتیب به میزان هشت هزار و شش هزار هکتار از نیمه مهر ماه جاری کشت خواهد شد و کشت کلزا در وسعت 250 هکتار از اواخر شهریور ماه آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با اشاره به بیه محصولات کشاورزی اعلام کرد: با همکاری مسئولان صندوق بیمه بانک کشاورزی، کارگزاران بیمه همزمان با شکت پاییزه در نظرآباد مستقر خواهد شد.

روشن نژاد در پایان اعلام کرد: سال گذشته 50 درصد سطح زیر کشت پاییزه تحت پوشش بیمه قرار گرفت و پیش بینی می شود با توجه به استقرار کارگزاران بیمه این میزان به 80 درصد ارتقا یابد.

کد خبر 2383885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha