۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۸:۳۷

«الکترا» از یونان باستان به انگلستان قدم گذاشت

«الکترا» از یونان باستان به انگلستان قدم گذاشت

نمایشنامه «الکترا» نوشته سوفوکل نمایشنامه نویس و شاعر شهیر یونان باستان با کارگردانی یان ریکسون و با نگاهی مدرن به این اثر کلاسیک در تالار «Old vic» شهر لندن روی صحنه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، نمایشنامه «الکترا» اثر سوفوکل که در سال 409 قبل از میلاد مسیح نوشته شده، توسط فرانک مک گاینس در سال 1997 آداپته شد و یان ریکسون نیز این متن آداپته را که نگاهی مدرن به این نمایشنامه یونان باستان دارد، روی صحنه برده است.

در این اجرای مدرن کریستین اسکات توماس بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر جهان در نقش الکترا به ایفای نقش می‌پردازد. 

یان ریکسون در این اجرای مدرن به مبارزه و مقاومت الکترا در مقابل قوانین زمانه خود می‎پردازد و الکترای او برای قوانین درباری و پادشاهی مناسب نیست. در واقع نمایش «الکترا» با کارگردانی ریکسون تصویری از دیوانه‌گی ذهنی انسان است.

این نوع نگاه برداشتی از وجه سمبولیک نمایشنامه «الکترا» اثر سوفوکل است که به مبارزات شخصی فرد با قوانین و چرخه‌های انزجار و تنفر می‌پردازد که جنگ‌های مدنی و اجتماعی را تغذیه می‌کنند.

نمایشنامه «الکترا» نوشته سوفوکل به انتقام‌گیری الکترا و بردارش از مادر و ناپدری‌شان می‌پردازد که باعث کشته شدن آگاممنون پدر الکترا شده‌اند. 

علاوه بر کریستین اسکات توماس که ایفاگر نقش الکترا است، دایانا کوییک و جک لودن از جمله دیگر بازیگران نمایش «الکترا» هستند.

نمایش «الکترا» تا روز 20 دسامبر (29 آبان‌ماه) به اجرای عمومی خود ادامه می‌دهد و قرار است بعد از اجرا در انگلستان، نمایش «الکترا» در تئاتر برادوی آمریکا نیز روی صحنه برود.

کد خبر 2384205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha