۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰

735 اثر تاریخی و طبیعی ایلام در آثار ملی کشور ثبت شد

735 اثر تاریخی و طبیعی ایلام در آثار ملی کشور ثبت شد

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: 735 اثر تاریخی و طبیعی ایلام در آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمالک شنبه زاده ظهردوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دره شهر با داشتن بیش از 200 اثر تاریخی بیشترین آثار استان را داراست و مهمترین این آثار شامل شهر تاریخی دره شهر، پل تاریخی گاومیشان، تنکه بهرام چوبین ...است.

وی بیان داشت: شهرستان دره شهر به عنوان اولین شهر دوره ساسانی یاد می شود و شهر تاریخی سیمره نیز به عنوان بزرگترین شهر تاریخی غرب کشور شناخته شده است.

این مسئول عنوان کرد: استان ایلام از قابلیت های خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است و به همین منظور برنامه های برای توسعه فعالیتهای گردشگری در استان اجرایی می شود.

شنبه زاده با اشاره به ثبت 735 اثر تاریخی – طبیعی و گردشگری در استان افزود: دریاچه دوقلوی آبدانان و چشمه های آبگرم دهلران از جمله آثار گردشگری چشم نواز استان هستند.

وی ادامه داد: غار زینگان راه دسترسی آن تا پایان سال به کمک سایر دستگاه های مرتبط حل می شود و مناطق طبیعی زیادی می تواند به عنوان جاذبه های گردشگری زیرساخت آن فراهم شود.

این مسئول اهمیت بخش گردشگری و توسعه آن در استان را ضروری دانست و افزود: برنامه های مفصلی برای توسعه گردشگری در استان داریم و در هیئت دولت نیز 15 نقطه گردشگری برای استان تصویب شده که روی هرکدام از آنها برنامه های خاصی است.

 

کد خبر 2384251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha