۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۹:۴۱

مرگ ماهیانه 100 نفر بر اثر غرق شدگی

مرگ ماهیانه 100 نفر بر اثر غرق شدگی

508 نفر در پنج ماه نخست امسال بر اثر غرق‌شدگي در كشور جان خود را از دست دادند اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار متوفيات غرق‌شدگي 612 نفر بود، 17 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل موارد غرق‌شدگي در پنج ماهه سال جاري 443 نفر مرد و 65 نفر ديگر زن بودند.

بر اساس اين گزارش در اين مدت استان‌هاي خوزستان با 86 نفر، مازندران با 80 نفر و گيلان با 57 نفر بيشترين موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگي را داشته‌اند.

همچنين در اين مدت بيشترين آمار تلفات ناشي از غرق‌شدگي با 194 نفر در مرداد و كمترين آن با 52 مورد در فروردين به ثبت رسيده است.

در مرداد امسال 194 نفر بر اثر غرق‌شدگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد افزايش يافته است.

اين گزارش مي افزايد: در پنج ماهه نخست سال جاري بيشترين موارد غرق‌شدگي به ترتيب در رودخانه ها با 145 نفر و مناطق خارج از طرح ايمن‌سازي شده دريا با 114 مورد گزارش شده است در حالي كه مرگ بر اثر غرق‌شدگي در محدوده هاي طرح ايمن سازي شده دريا در اين مدت تنها چهار نفر بوده‌است. به همين دليل به هموطنان توصيه مي شود براي پيشگيري از بروز حوادث ناگوار تنها مناطق ايمن سازي شده را براي شنا كردن انتخاب كنند.

پس از رودخانه و دريا به ترتيب استخر با 66، درياچه مصنوعي با 50 ، كانال با 48، درياچه طبيعي و چاه هر كدام با 13 و ساير مكان ها با 55 نفر بيشترين آمار تلفات ناشي از غرق‌شدگي را در اين مدت به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 2384532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha