۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

حجت‌الاسلام باریک بین:

بهترین راه نابودی داعش کمک تسلیحاتی به مردم عراق و سوریه است

بهترین راه نابودی داعش کمک تسلیحاتی به مردم عراق و سوریه است

قزوین- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت قزوین گفت: ائتلاف برخی کشورها برای مقابله با داعش یک فریب و دروغ است و تنها راه نابودی این گروه تروریستی مسلح کردن مردم عراق و سوریه است زیرا خود مردم قادرند در برابر این جنایتکاران ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: این روزها شاهد جنایت دست پروده‌های استکباری در منطقه هستیم و هر روز که می‌گذرد دروغ‌های آمریکا و ایادی اش بیشتر آشکار می‌شود.

وی افزود: استکبار همواره به منافع خود می‌اندیشد و هر جا احساس کند اهداف و منافعش به خطر افتاده وارد صحنه می‌شود و هرگز دنبتل خیرخواهی و یا امور انسان دوستانه از خود هزینه نمی‌کند و آنچه در زمینه دفاع از انسان‌ها ادعا می‌کند دروفی مضحک است.

وی گفت: ملت ما با تدبیر رهبری از ابتدا اهداف استکبار را متوجه شد و با نپیوستن به ائتلاف دروغین نیت شوم آمریکا را برملا کرد و با تجربه گذشته هرگز فریب دشمنان را نخورد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: در حالی که داعش مدت‌هاست کوبانی در سوریه را محاصره کرده گروه‌های ائتلاف نظاره‌گر کشتار مردم شده‌اند و تنها با حمله هوایی ادعا کرده‌اند که به آنها آسیب زده اند در حالی که این گروهک پایگاه ثابتی ندارد و این دروغ‌ها دیگر خریداری ندارد.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: حمله به زیرساختهای کشور سوریه به بهانه مقابله با داعش فریب دیگری است تا تاسیسات زیربنایی سوریه را تخریب کنند تا دولت ساقط شود و حضور آمریکا فقط برای تضعیف دولت‌های سوریه و عراق است و هرگز قصد نابودی دست پرورده‌های خود را ندارد.

باریک‌بین گفت: استکباری که تا دیروز از مخالفان سوریه حمایت می‌کرد و کشورهایی که اعلام کرده اند فقط در صورت سقوط دولت سوریه در مبارزه با داعش وارد جنگ می شوند نشان می دهد ائتلاف یک فریب  و دروغ است و هیچ عزمی برای نابودی داعش وجود ندارد.

مسلح کردن مردم عراق و سوریه تنها راه حل نابودی داعش

خطیب جمعه قزوین در ادامه اظهارداشت: تنها راه نابودی داعش کمک تسلیحاتی به مردم عراق و سوریه است که در این صورت خود مردم قادرند این جنایتکاران را نابود کنند و از شرشان خلاص شوند و اگر ائتلاف راست می گوید برای تجهیط تسلیحاتی این کشورها اقدام کنند.

وی افزود: وقتی اعلام می کنند مبارزه با داعش نیازمند زمانی طولانی است دلیلی دیگری بر صداقت نداشتن آمریکاست و نشان می‌دهد دشمنان برای حضور مستمر در منطقه برنامه ریزی کرده اند و مبارزه با داعش بهانه است.

ارتباط والدین با مدارس بیشتر شود

امام جمعه موقت قزوین در خطبه دوم نماز در خصوص اهمیت ارتباط والدین با مدارس مطالبی بیان کرد و یادآورشد: یکی از وظایف مهم والدین تربیت درست فرزندان است و در این مسیر باید نظارت و کنترل لازم را انجام دهند.

وی افزود: حق فرزند بر پدر و مادر این است که تمامی نیازهای روحی و عاطفی هم در کنار سایر نیازهای زندگی و تعلیم و تربیت فراهم شود تا آینده آنها به صورت اصولی و صحیح رقم بخورد و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام باریک بین اظهارداشت: والدین باید ارتباط بیشتری با مدرسه داشته باشند و ضمن نظارت بر تعلیم و تربیت فرزندان خود با معلمان تبال نظر کنند و ضمن بیان واقعیت های رفتاری به تربیت صحیح آنها کمک کنند.

وی بیان کرد: انجمن اولیاء و معلمان هم نباید ارتباط والدین را فقط در گرفتن هزینه مالی خلاصه کنند بلکه از ایده و دیدگاه پدران و مادران استفاده کنند تا به ارتقاء تعلیم و تربیت کمک شود.

خطیب جمعه قزوین با تبریک عید سعید غدیر خم و میلاد امام تقی(ع) تصریح کرد: زمانی که امیرالمومنین(ع) ولایت بر عالم را بر عهده گرفت بزرگترین عید مسلمانان محقق شد و عزت اسلام دوچندان شد و امروز هم باید برای تحقق ارزشهای علوی در جامعه تلاش کنیم و پیروان واقعی ائمه معصومان(ع) و امام شیعیان باشیم.

حجت الاسلام باریک بین با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه، آرامش و آسایش مردم و حاکمیت قانون نقش بی بدیلی دارند و همه قدردان خدمات ارزشمند آنها هستیم.

کد خبر 2386637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بلال علیزاده ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      0 0
      داعش لکه ی ننگی است بردامن اسلام وان له زودی نابودنیشود ورسوایی اش می ماندبرای حامیان ان انها به خوبی میدانند درجبهه ی حق وباطل درنهایت حق پیروزاست وقتی جنایات این گروه رامیبینیم بایددرس عبرت بگیریم وبه حفظ وطنمون بپرداریم داعش دست پرورده ی هرکس باشد اخرش گریبان گیرصاحب خودمیشود دلم میخوادهدسرم رابه دیواربکوبم وقتی جنایاتشان رامیببنم وکاری نمیتوانم بکنم .درمورد عربسات سعودی بایدبگویم انهاعقل خودرا ازدست داده اندونمیفهمندشیعه وسنی باید متحدشوند وبخاطرساده لوح بودنشان اخرش خودشان رانابودمیکنند