۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

حجت الاسلام خدیری:

ائتلاف آمریکایی برای تقویت و تجهیز داعش تشکیل شده‌است

ائتلاف آمریکایی برای تقویت و تجهیز داعش تشکیل شده‌است

پرند - خبرگزاری مهر: امام جمعه پرند با بیان اینکه هدفی برای از بین بردن داعش وجود ندارد، گفت: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برای مسلح کردن و تقویت این گروه تروریستی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد خدیری در خطبه های امروز نماز جمعه پرند با تاکید بر اتحاد مسلمانان در جهان اظهار داشت: امروز دشمنان به سرکردگی آمریکا با هدف تفرقه افکنی و اختلاف میان مسلمانان، گروه هایی مانند داعش را راه انداخته‌اند به همین دلیل امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ما به هدف رسید و پیروز شد به دلیل اتحاد ملت بود، انقلاب مصر نیز با همین رمز به نتیجه رسید؛ در یمن امروز علاقمند به انقلاب اسلامی هستند پس اگر اتحاد و یکپارچگی باشد کار به نتیجه می رسد، امروز کشورهای منطقه باید بدانند که اگر اتحاد و همدلی باشد، آمریکا و انگلیس و... از منطقه می روند.

خدیری با تبریک ولادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی النقی(ع) و تبریک عید غدیر خم این روز را روز ولایت امیرالمومنین علی(ع) سرچشمه زلال امامت و ولایت دانست و گفت: این امامت و ولایت است که مسیر درست را نشان می دهد و دهه ولایت دهه اتحاد است، این علی(ع) است که اجازه نمی‌دهد بین دو نفر اختلاف از سه روز بیشتر شود چه رسد به یک امت، دستی که پیامبر بالا برد همه دیدند و شنیدند این ندای ملکوتی پیامبر را که من کنت مولا و هذا علی مولا و این مهمترین جمله پیامبر(ص) در غدیر خم بود.

خطیب نماز جمعه پرند با تشریح آیه ولایت در این خصوص افزود: افسوس که برخی حادثه غدیر خم را زیر پا گذاشتند و خواستند آن را بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) به فراموشی بسپارند که نتوانستند  این کار را بکنند و امروز شیعه در انتظار عید غدیر خم است که به عشق علی(ع) خود را به خدا نزدیک کند و اینجا از تمام علاقمندان به اهل بیت و دوست داران امیرالمومنین (ع) دعوت می کنم تا در جشن بزرگ غدیر در روز دوشنبه در مسجد جامع شرکت کنند.

وی با قدردانی از نیروهای انتظامی و مجاهدت های آنان و تشکر از افتتاح کلانتری 18 پرند، سی امین سالگرد وزارت اطلاعات را گرامی داشت و به برادران انقلابی و گمنام، سربازان امام زمان(عج) به خاطر ایثار و مجاهدت های آنان در راستای حفظ نظام و بریدن دست عناصر ضد نظام تبریک گفت و شهادت پنجمین شهید محراب را نیز پاس داشت.

امام جمعه پرند با اشاره به روایات و احادیثی از پیامبر(ص) متذکر شد: در بسیاری از مسائل اجتماعی امروز مشکل داریم و در مهمانی‌ها نعمت خدا را تحقیر می‌ کنیم و می گوییم این غذا و یا... قابل شما را نداشت که این توهین به خدا و نعمت های خداست، درست این است که بگوییم این زحمات برای شما خیلی کم است، نکته دیگر اینکه باید انسان های باتقوا را دعوت به میهمانی کرد چرا که برکات زیادی دارد و باید انسان های نیازمند و فقرا را دعوت به میهمانی کرد و برای میهمان خود را به زحمت نیندازیم.

وی با انتقاد از برگزاری برخی میهمانی ها ادامه داد: متاسفانه امروز میهمانی ها را با سفره های رنگین انجام می دهیم و خود را به زحمت و تکلف می اندازیم، باید از راه درست برای میهمان سنگ تمام گذاشت.

شهر پرند از امنیت نسبی برخوردار است

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی رباط کریم هم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ضمن ارائه گزارش عملکرد، شهر جدید پرند را دارای امنیت نسبی دانست و عنوان کرد: افتتاح کلانتری 18 پرند در راستای تقویت و ارتقای امنیت و احساس امنیت بیشتر شهروندان در این شهر صورت گرفت، برخی اما دوست دارند امنیت در پرند صددرصدی نباشد تا به اهداف خود برسند، جمعیت زیادی از سرریز شهر تهران در پرند در حال ساکن شدن هستند در حالی که زیر ساخت ها از اول آماده نبود و برخی از این موقعیت سوء استفاده کرده و می کنند.

حجت الاسلام نوری هفته نیروی انتظامی را هفته ای برای خدمت بیشتر به مردم و شهروندان برشمرد و با تبریک این هفته و عید غدیر ادامه داد: امنیت مقوله ای جهانی است و همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر امنیت حاکم نباشد هیچ فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... به نتیجه نمی رسد.

وی با بیان اینکه همه به دنبال محصول امنیت هستند افزود: همه می دانند که اگر در راستای ایجاد و حفظ امنیت میلیاردها خرج کنند ضرر نکرده اند، جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه حرف اول را در زمینه امنیت می زند و الگویی برای کشورهای منطقه شده است و این بزرگترین نعمت از سوی خداوند برای ماست که به برکت ائمه (س) محقق شده است.

نوری با توجه به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) که صحت و امنیت را دو نعمت بزرگ می دانند، اضافه کرد: امروز در کشور ما یکی از نقش های پراهمیت بر عهده نیروی انتظامی است؛ شهرستان رباط کریم با زیرمجموعه نصیرشهر، بخش مرکزی رباط کریم و شهر پرند با بیش از 200 هزار نفر جمعیت چند ماهی است که در میان شهرستان های غرب تهران رتبه اول آیتم های امنیتی را از آن خود کرده است.

این مسئول با بیان اینکه همه مردم و مسوولان بویژه ائمه جمعه و خانواده های شهدا در این موضوع سهیم هستند، گفت: این افتخاری برای منطقه غرب تهران است که در آیتم های جرایم نیز کمترین آیتم ها مربوط به رباط کریم است و از همه کسانی که در این راستا همیار و همکار پلیس بوده و جریان امنیت را تقویت کرده اند، قدردانی می کنم.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی رباط کریم با تاکید بر اینکه امنیت متعلق به مردم است، اظهار داشت: مردم باید به این مقوله ورود کنند و نیروی انتظامی را هم در کنار خود بینند، مشکلات بویژه در شهر پرند زیاد است که هر ارگان و نهادی باید سهمی از مشکلات مربوط به خود را بر عهده بگیرد و در راستای رفع آن بکوشد.

کد خبر 2386642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha