۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳

افزایش ظرفیت ذخیره سازی مخازن بتنی شبکه آبرسانی فضای سبز تهران

افزایش ظرفیت ذخیره سازی مخازن بتنی شبکه آبرسانی فضای سبز تهران

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اقدامات شهرداری تهران برای صرفه جویی در مصرف آب در تهران با توجه به بحران کم آبی در شهر تهران و فرهنگ سازی در مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس مجتبی عبدالهی با اعلام اینکه ذخیره آب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران 550 هزار متر مکعب است که در مخازن بتنی زیرزمینی جمع آوری شده است، گفت: درصدد هستیم که با ساخت مخازن جدید این مقدار را به 800 هزار متر مکعب افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان این که مخازن بتنی زیرزمینی جدیدی در حال ساخت است، افزود: این مخازن عموما در فصل زمستان که به آب کمتری نیاز داریم و با جمع آوری آب های جاری پر می شوند.ضمن این که پس از انباشت آب در مخازن، پمپ گذاری و آب به داخل تانکرها هدایت و برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

عبدالهی با بیان اینکه آب فضای سبز شهر تهران از آب خام، مخازن بتنی و چاه ها تامین می شود، گفت: با تدابیر شهرداری تهران در 8 سال گذشته و تکمیل شبکه آب کاملا مستقل؛ توانستیم دراین زمینه موفق عمل کنیم در غیر این صورت درختان ما شادابی و سرسبزی کنونی را نداشتند.

وی به موضوع فرهنگ سازی در زمینه مصرف صحیح آب در بین شهروندان اشاره داشت و افزود: شهرداری تهران در این زمینه با اتخاذ تدابیر لازم هم در خصوص مصرف آب در مناطق 22 گانه با نصب پلاکارد و بنرهای آموزش محور اقدامات ویژه ای را انجام داده است.

معاون شهردار تهران به دستورالعمل ابلاغی به سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص صرفه جویی در مصرف آب برای آبیاری فضای سبز اشاره داشت و گفت:به تمامی پیمانکاران مناطق به صورت کتبی ابلاغ شده است که در صورت تخلف و استفاده از آب شرب، فسخ قرارداد می شوند، ضمن این که سپرده آنان ضبط و پروانه کسب آنان را باطل خواهیم کرد و این پیمانکاران دیگر نمی توانند در مناقصات شرکت کنند.

به گفته عبدالهی، 100 درصد آبیاری فضای سبز شهر تهران به صورت مستقل و از آب خام و از مخازن بتنی و چاه ها تامین می شود.

کد خبر 2386929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha