۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

حسنی در گفتگو با مهر:

پنجمین جشنواره گردشگری "سفر به زیستگاه زاغ بور" شاهرود برگزار شد

پنجمین جشنواره گردشگری "سفر به زیستگاه زاغ بور" شاهرود برگزار شد

بیارجمند – خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از برگزاري موفق پنجمین جشنواره گردشگری "سفر به زیستگاه زاغ بور" در بخش بیارجمند این شهرستان خبر داد.

حميدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری "سفر به زیستگاه زاغ بور" در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود اظهار داشت: اين جشنواره برای پنجمین سال پیاپی به مناسبت "روز ملی پرنده نگری و استقبال از پرندگان مهاجر" با هدف آشنایی گردشگران با قابليت هاي گردشگري منطقه از جمله "پرنده نگري" در شاهرود با همکاری بخشداری و شهرداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران، شورای اسلامی و دهیاری روستاهای قلعه بالا و گیور برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره طی روزهای 17 لغایت 18 مهر ماه با حضور قابل توجه گردشگران برگزار شد اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه حاضران از بناهای تاریخی اداره دخانیات و یخدان بیارجمند و نیز مناظر دیدنی روستاهای قلعه بالا و گیور و نیز موزه محلی و نمایشگاه صنایع دستی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود اجرای موسیقی محلی، چوب بازی، آواهای سرکویری، عرضه سوغات، آش و نان محلی، تولید زنده صنایع دستی و اقامت در خانه های روستایی را از دیگر برنامه های این جشنواره ذکر کرد که مورد استقبال دوستداران طبیعت قرار گرفت.

حسنی خاطرنشان ساخت: حضور گردشگران و بهره مندی جوامع محلی از مواهب گردشگری بهترین انگیزه براي حفظ محیط زیست و میراث طبیعی کشور است.

وی در پایان از همکاری خوب مسئولان شهرستان و اهالی منطقه در راستای استقبال خوب از گردشگران قدردانی کرد.

کد خبر 2386958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha