۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱

با برگزاری تجمعی چهار روزه؛

اعتراضات فرگوسن پیگیری می شود/ ناکارآمدی سیستم قضایی در آمریکا

اعتراضات فرگوسن پیگیری می شود/ ناکارآمدی سیستم قضایی در آمریکا

صدها نفر از مردم آمریکا شب گذشته با الهام گرفتن از مرگ "مایکل براون" به دست پلیس و برپائی تجمعی نخستین روز از کمپین چهار روزه خود علیه بی عدالتی موجود در این کشور را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نخستین روز از کمپین چهار روزه اعتراض علیه بی عدالتی موجود در آمریکا شب گذشته در فرگوسن برگزار شد. البته دیگر شهرهای ایالت میسوری نیز صحنه اعتراضاتی بود اما تجمع مردم در فرگوسن بیشتر بود. 

شهر فرگوسن در ایالت میسوری به مدت چندین ماه است که در نتیجه کشته شدن نوجوانی به نام مایکل براون بدست پلیس صحنه اعتراضات مردمی است.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از 19 مرداد ماه سال جاری ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری بود. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

در ماه های گذشته شدت اعتراضات به حدی رسید که فرماندار میسوری مجبور به کمک گرفتن از گارد ملی آمریکا شد. این اعتراضات تا تاریخ 31 مرداد ادامه داشت و پس از آن جو حاکم بر فرگوسن رفته رفته آرام شد اما با این وجود اعتراضات مردم نسبت به محاکمه نشدن عامل این قتل ادامه دارد.

 

کد خبر 2386977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha