۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸

گزارش خبرنگار مهر از فرانکفورت؛

پیشگیری پلیس آلمان از تحرکات عناصر داعش در نمایشگاه فرانکفورت/ امنیت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان چگونه تامین می‌شود؟

پیشگیری پلیس آلمان از تحرکات عناصر داعش در نمایشگاه فرانکفورت/ امنیت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان چگونه تامین می‌شود؟

در حالی که جمعیت زیادی از جوانان از سراسر جهان و با گونه گونی جنسی، زبانی، نژادی و فکری، امروز به محل برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت آمده اند تا در آن مشارکت کنند، شاید سوال مهم این باشد که امنیت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان چگونه تامین می شود؟

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به نمایشگاه کتاب فرانکفورت، همزمان با ورود جمعیت انبوهی از بازدیدکنندگان عمومی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حضور نیروهای پلیس و گارد امنیتی نمایشگاه هم به طور محسوسی افزایش پیدا کرده است هر چند این مسئله تنها برای تامین امنیت بیشتر بازدیدکنندگان که بخش زیادی از آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، است.

یک پلیس عضو گارد امنیتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این باره به خبرنگار مهر گفت: تعداد ما 120 نفر است که البته باید به این دسته، نیروهای پلیس و نیز نیروهای پلیس مخفی را هم اضافه کنید. وی که یک ایرانی است و خود را «پژمان کاظمی» معرفی کرد، این را هم گفت که 5 ایرانی دیگر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت همانند او به عنوان «پلیس گارد» فعالیت می کنند و تامین امنیت سالن ها، بخشی از وظیفه آنها است.

این پلیس گارد نمایشگاه کتاب فرانکفورت همچنین این را هم گفت که با وجود این تعداد نیرو، هیچکس اجازه برخورد مستقیم و فیزیکی با بازدیدکنندگان و یا کسانی را که با برخی اقدامات خود موجب بروز تنش در بین شهروندان می شوند، ندارد و این کار تنها در صورت ارائه گزارش از سوی بازدیدکنندگان و دیگر حاضران در نمایشگاه به گارد امنیتی است.

کاظمی، موارد بروز تخلف را هم معمولاً برخی تنش های سیاسی از سوی یک دسته از بازدیدکنندگان علیه یک دولت مستقر در کشورشان - که آنها اپوزیسیون آن دولت هستند - برشمرد و گفت: این مسائل ممکن است در مورد ایران هم وجود داشته باشد که البته پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته و در صورت بروز درگیری و تنش، گارد امنیتی فوراً وارد عمل خواهد شد.

وی سالن 8 را که ناشران کشور ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارند، امنیتی ترین بخش نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان کرد و گفت: این تنها سالنی است که گیت بازرسی دارد و با دوربین های مختلف مداربسته کنترل می شود. البته مورد اخیر در دیگر سالن نیز یکسان است و وجود دارد.

به گفته این پلیس گارد نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امسال و در پی حمله نیروهای موسوم به کشورهای عضو ائتلاف به مواضع داعش در عراق و سوریه، برخی از کسانی که با افکار اعضای این گروه سمپاتی دارند، قصد انجام برخی تحرکات را در این آوردگاه جهانی داشته اند که پلیس آلمان در اقدامی پیش دستانه، مانع این تحرکات شده است.

وی البته بلافاصله تاکید کرد که خنثی سازی این اقدامات، به معنی این نیست که این افراد عضو داعش بوده اند که از نقاط مختلف جهان به آلمان آمده اند یا در این کشور ساکن بوده اند همانطور که نمی توان به طور قطعی گفت که اقداماتی که احتمالاً از سوی این گروه و گروه های مشابه برنامه ریزی شده است، به طور کامل خنثی شده است.

مطابق اعلام کاظمی، در این آوردگاه جهانی هم هر ساله مواردی از سرقت به ویژه در خصوص ابرازهای ارتباطی، گوشی موبایل، آیفون، تبلت و لپ تاب و کیف های آنها، گزارش می شود هر چند موارد وصول گزارش در مورد سرقت کتاب، بسیار اندک است کما اینکه تا این لحظه هیچ سرقت کتابی، گزارش نشده است.

همچنین بر اساس این گزارش، مردم عادی در حالی به نمایشگاه آمده اند که مطابق اعلام مبلغ ورودی آن از 18 تا 104 یورو در نوسان است که کمترین نرخ این بلیط (18 یورو) مختص بازنشستگان و کسانی است که دچار برخی ناتوانایی های جسمی و حرکتی هستند. البته درصد زیادی از مردم عادی با استفاده از بلیط هفتگی که مبلغ آن 54 یورو است، به این نمایشگاه آمده اند.

کد خبر 2387272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha