۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳

اکبر محمدی در گفتگو با مهر:

افراد عامل ناکامی فوتبال پایه هستند نه برنامه‌ها/ فوتبال از ریل خود خارج شد

افراد عامل ناکامی فوتبال پایه هستند نه برنامه‌ها/ فوتبال از ریل خود خارج شد

سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران معتقد است عامل ناکامی فوتبال ایران در سال‌های اخیر خصوصا در رده جوانان برخی افراد هستند نه برنامه‌ها.

اکبر محمدی در گفتگو با مهر، در خصوص شکست تیم فوتبال جوانان ایران و حذف زودهنگام این تیم از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: دلیل اصلی ناکامی تیم جوانان برنامه‌ها و اقدامات نبود زیرا در این مدت این تیم برنامه‌های آماده‌‎سازی خوبی را پشت سرگذاشت اما برخی از افراد باعث شدند این برنامه‌ها با شکست روبرو شود.

وی از ذکر نام این افراد خودداری کرد و افزود: متاسفانه بعد از حذف تیم جوانان در سال 2012، عده‌ای مقصر اصلی شکست آن تیم را اکبر محمدی و فریدون معینی دانستند، درحالیکه در آن رقابتها و بعد از 12 سال، تیم ایران از گروهش صعود کرد و طبق اعلام مسئولان برگزاری رقابتها، بهترین تیم حاضر در جام بود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران با اشاره به اینکه 3 بازیکن آن تیم لژیونر و 4 بازیکنش به تیم بزرگسالان راه یافتند، اضافه کرد: پیش از حضور در آن رقابتها و در همان جام، همه تیم‌های مدعی از جمله ژاپن و امارات را بردیم و تنها به کره‌جنوبی قهرمان آسیا باختیم. اما در نهایت رفتارهای ناجوانمردانه‌ای با ما صورت گرفت و به خاطر 45 دقیقه، همه اتفاقات مثبت رخ داده در آن تیم زیر سوال رفت.

وی ادامه داد: پس از آن باخت، برنامه 4 ساله کمیته جوانان که حاصل زحمات فریدون معینی و بنده بود، نادیده گرفته شد و برخی از دوستان که در روزهای شکست تیم‌ها صحبت می‌کنند، با بی‌انصافی محض برنامه‌های‌مان را نقد کردند که تمام این عوامل منجر به جدایی فریدون معینی و بنده از کمیته جوانان شد.

محمدی با اشاره به اینکه آقایان بعد از برکناری فریدون معینی، شعار تغییرات مثبت در کمیته جوانان دادند اما در این مدت شاهد رفت و آمد افراد و مدیران مختلف در این کمیته بودیم، تاکید کرد: متاسفانه آن تیم جوانان رها شد، درحالی باید حفظ می‌شد و با انجام اصلاحات، برنامه‌هایش پیش می‌رفت، تیمی که می‌توانست در اینچئون موفق باشد اما آن تیم و بازیکنانش نادیده گرفته شدند و کمیته جوانان در اختیار افرادی قرار گرفت که اینکار نبودند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: افرادی که مدعی بودند، اقداماتشان در عمل چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرد و در نهایت امسال شاهد بودیم تیم زیر 14 سال، تیم زیر 16 سال، تیم زیر 22 سال، تیم امید و در نهایت تیم جوانان نتوانستند انتظارات را برآورده کرده و موفقیتی را بدست آوردند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران مسائل فنی و مدیریتی را دلیل دیگر ناکامی‌های فوتبال پایه دانست و افزود: علی دوستی‌مهر استاد من است و کارنامه او در رده نوجوانان کاملا مشخص است. البته باید به برنامه‌های این مربی برای موفقیت در مسابقات جوانان آسیا ورود و بصورت منطقی دلیل این ناکامی را بررسی کرد. امروز آقای دوستی‌مهر بهتر از هرکسی می‌داند دلیل این مشکلات چیست، او که مورد قبول و حمایت رسانه‌ها هم قرار دارد.

وی در ادامه به نکته جالبی هم اشاره کرد: به زعم برخی‌ها اکبر محمدی مقصر شکست تیم جوانان است اما دوستان باید اجازه دهند در فضایی منطقی، راه برون رفت از بحران در تیم‌های پایه را بررسی کرد. امروز فوتبال ایران از ریل خارج شده است و رسانه‌ها هم که در این ناکامی اخیر سهم دارند، باید تحلیل‌های درست، منطقی و منصفانه که بر مبنای علم و آگاهی باشد، مسیر روشنی را برای حل مشکلات اخیر ایجاد کنند.

محمدی در پایان گفت: علی دوستی‌مهر موهبت فوتبال پایه بوده و باید حفظ شود اما باید در اقدامات صورت گرفته هم آسیب شناسی منطقی انجام بپذیرد تا در آینده شاهد تکرار این ناکامی‌ها و شکست‌ها در رده پایه نباشیم.

کد خبر 2387412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha