۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

داریوش فرضیایی در «بعضیا»:

زشت است مردم بلیت بخرند تا عمو پورنگ را ببینند/ کفاشیان را در اخبار دیده‌ام!

زشت است مردم بلیت بخرند تا عمو پورنگ را ببینند/ کفاشیان را در اخبار دیده‌ام!

داریوش فرضیایی با حضور در «بعضیا» از رفتن امیرمحمد سراغ لهجه مازندرانی پیش از اهالی «پایتخت» خبر داد، به لزوم بازنگری در کار کودک اشاره و اعلام کرد فعلا طرح جدیدی برای بازگشت به تلویزیون ندارد. او همچنین با صراحت گفت زشت است مردم بلیت بخرند تا عمو پورنگ را ببینند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) شب گذشته شنبه 19 مهر ماه مهمان برنامه «بعضیا» با تهیه‌کنندگی و اجرای سیدعلی ضیاء بود.

فرضیایی در این برنامه در پاسخ به اینکه آیا به امیرمحمد متقیان حسودی می‌کند یا خیر؟ توضیح داد: حسادت؟ او مثل بچه خودم است و در برنامه هم مکمل من به حساب می‌آید. ما هر سری در برنامه‌مان تغییراتی می‌دهیم و شخصیت‌هایی اضافه و کم می‌شوند. امیرمحمد هم بچه‌ای باهوش و ذکاوت فراوان و مستعد است.

وی که پس از پخش آیتم گفتگو با امیرمحمد سخن می‌گفت و در آن آیتم متقیان به جدی و منظم بودن فرضیایی اشاره کرده بود، افزود: جدی بودن لازمه زندگی اجتماعی در این زمانه است. کار حرفه‌ای می‌طلبد که جدی باشد. اینکه کسی کارش را محکم بگیرد به این معنا نیست که بداخلاق است. وقت مردم را نمی‌توان روی آنتن تلف کرد.

امیرمحمد جلوتر از «پایتخت» سراغ لهجه مازندرانی رفت

عمو پورنگ ادامه داد: من همیشه عادت دارم زودتر از برنامه می‌آیم و مثلا ساعت 14 متن برنامه ساعت 17 را از قبل می‌خوانم. امیدوارم امیرمحمد هم همینگونه رشد کند. من لهجه مازندرانی که او برای ایفای نقش گلدون خان استفاده می‌کرد دوست دارم. او قبل از سریال پایتخت و در سال 89 این تیپ را با لهجه مازندرانی بازی کرد.

وی در پاسخ به اینکه امکان ندارد اقوام از استفاده لهجه‌شان ناراحت شوند، تصریح کرد: لهجه‌ها جزو پیشینه تاریخی و ارتباط فرهنگی ما هستند. گاهی پیش می‌آید کودک آذری پشت خط برنامه می‌آید و خجالت کشیده آذری حرف بزند اما من پدرم آذری است و این اتفاق را دوست دارم. اگر حواسمان نباشد گویش‌های محلی ما کجا می‌روند؟ درباره ما لطیفه و شایعه هم زیاد درست کرده‌اند اما ما کارمان را ادامه می‌دهیم.

نیاز به بازنگری نسبت به کار کودک در تلویزیون

فرضیایی درباره سری جدید برنامه عمو پورنگ توضیح داد: من به برنامه جدید و فکر جدید نرسیده‌ایم. کار کودک در تلویزیون به بازنگری نیاز دارد.

عمو پورنگ در پاسخ به ضیاء که آیا با تلویزیون قهر کرده‌، گفت: تلویزیون خانه ما است.

وی در این باره که آیا اختصاص زمان پخش نامناسب به برنامه باعث دوری آنها از تلویزیون شده، گفت: گلوی مسلم آقاجانزاده پاره می‌شد تا با چند نفر جلسه بگذارد و پافشاری کند که برنامه ساعت خوبی پخش شود. برنامه کودک را نمی‌توان ساعت 2 و 3 بعدازظهر که بچه‌ها مدرسه‌اند پخش کرد. قدیم‌ها بخش کودک و نوجوان در شبکه داشتیم و همه می‌دانستند از ساعت 17 برنامه‌های مرتبط روی آنتن می‌رود اما حالا اینگونه نیست.

باید به کودکان احترام بگذاریم

فرضیایی تصریح کرد: تأکید روی ساعت مناسب پخش، یک حرف جدی و حرفه‌ای است. برنامه کودکان باید در باکس مناسبی پخش شود و تکلیف بچه‌ها با تلویزیون مشخص شود. باید به کودک احترام گذاشت.

عمو پورنگ در پاسخ به اینکه آیا خیلی پول درمی‌آورد، گفت: همانقدر که باید زندگی کنم پول درمی‌آورم.

وی درباره اینکه لوح فشرده‌ای که منتشر کرده بود نفروخته، ادامه داد: مطمئنید نفروخته؟ اتفاقا خیلی هم خوب بود اما ما برنامه‌ای برای ادامه دادنش نداشتیم.

زشت است مردم بلیت بخرند تا عمو پورنگ را ببینند

فرضیایی در این باره که آیا با اسمش کار می‌کند یا خیر، تأکید کرد: من به برنامه بلیت فروشی نمی‌روم. مردم باید برای اثر هنری؛ فیلم، موسیقی، نمایشگاه نقاشی و... مثلا 20 هزار تومان پول بدهند و این آثار را تماشا کنند اما زشت نیست پول بدهند تا مرا ببینند؟ البته اگر ارگان‌های دولتی از من برای اجرای برنامه‌هایشان دعوت کنند قبول می‌کنم. اما اینکه پول مردم را بگیرم و روی سن بروم هرگز!

عمو پورنگ درباره اینکه آیا کپی‌هایی که از کارهایش می‌شود رصد می‌کند یا خیر، گفت:‌ بله می‌بینم. همیشه می‌گویم ای کاش می‌توانستیم به سمت فضای جدیدی برویم و هر کس سر جای خود با سبک خود کار کند. این تکثیر غیرعلمی و غلط از کجا می‌آید؟

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره علاقه‌اش به مسائلی غیر از حوزه کودک مثل فوتبال گفت: نه دوست ندارم.

کفاشیان را در اخبار دیده‌ام!

او در پاسخ به اینکه آیا علی کفاشیان را می‌شناسد هم با خنده گفت: او را در اخبار دیده ام!

به گزارش مهر، «بعضیا» همچنین امشب یکشنبه 20 مهر میزبان مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و تلویزیون است.

کد خبر 2387556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha