۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۹:۵۰

گرزین:

نباید در مقابل بافت ارزشمند و تاریخی گرگان بی تفاوت باشیم/ انتقاد از سیاه نمایی درباره عملکرد شورا

نباید در مقابل بافت ارزشمند و تاریخی گرگان بی تفاوت باشیم/ انتقاد از سیاه نمایی درباره عملکرد شورا

گرگان - خبرگزاری مهر: سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری بافت تاریخی گرگان، گفت: نباید در مقابل بافت تاریخی ارزشمند گرگان بی تفاوت باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر گرزین شامگاه شنبه در یکصد و بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود، افزود: قرار بود به جای نوسازی، بهسازی در بافت تاریخی گرگان انجام شود؛ بافتی که هویت تاریخی شهر گرگان را می سازد و اگر نسبت به آن بی تفاوت باشیم، از بین می رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مباحث مختلف شهری در گرگان از طریق کار کارشناسی پیگیری و در مسیر توسعه قرار گرفته است، اذعان کرد: تلاش ‎های شهردار گرگان در حوزه مدیریت شهری در یکسال گذشته قابل تقدیر است؛ سال دوم شورا، سال شکوفایی است و افق‎های ویژه‎ای به روی مردم گشوده خواهد شد.

گرزین شورای چهارم گرگان را جزو شوراهای خوب کشور اعلام کرد و افزود: همراهی و وفاق باعث شده تا نفس تازه‎ای در شهر گرگان دمیده شود و شهروندان مسیر توسعه را احساس کنند.

قانون‎ مداری و ضابطه‎ مند بودن از اقدامات شاخص شهردار گرگان است

وی ادامه داد: قانون‎ مداری و ضابطه‎ مند بودن از اقدامات شاخص شهردار گرگان است و پروژه GIS (اطلاعات جامع جغرافیایی) یکی از اقدامات خوب شهرداری گرگان است که اجرای آن سبب می ‎شود تا مسائل، کارشناسی ‎تر و ضابطه ‎مندتر پیگیری شود.

به گفته این عضو شورا، پروژه GIS چهار ماه دیگر عملیاتی می‎ شود و برنامه‎های مدیریت شهری با یک برنامه‎ریزی دقیق پیگیری خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: شورای چهارم برای دفاع از حقوق شهروندان سکوت نمی‎کند و در راستای تغییر مسائل بنیادی، ساختاری و زیربنایی با جدیت ورود خواهد کرد.

شورای چهارم به دنبال مصلحت گرایی نیست

وی با بیان اینکه شورای چهارم به دنبال مصلحت گرایی نیست، یادآور شد: نظارت بر عملکرد در راستای احقاق حقوق مردم یکی از مهم ترین برنامه‎ های شورای چهارم است، شورا تلاش می‎ کند امور زیربنایی و ضروری از جمله مباحث جمع‎آوری زباله و زیباسازی شهری نتیجه ‎بخش باشد.

وی اضافه کرد: هیچ وقت دوست نداشتیم که شورا وارد مسائل حاشیه‎ای شود و تلاش می ‎کنیم تا در سایه تدابیر مناسب به وفاق برسیم، البته عده‎ای دوست ندارند که شورای چهارم در عملکرد خود به پیشرفت برسد. لذا با سیاه‎نمایی و مخدوش کردن اذهان عمومی مباحث حاشیه‌ای را مطرح می ‎کنند، در حالی که شورای چهارم همان‌طور که از ابتدا تلاش کرده در مسیر برنامه‎ها، قاطعانه پیش می‎رود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: اگر قرار باشد که شورای چهارم وقت خود را روی مسائل حاشیه‎ای صرف کند از وظایف اصلی خود باز خواهد ماند، لذا تلاش می‎کنیم تا برنامه‎ها را عملیاتی و بعد از پایان چهار سال عملکرد این دوره را از طریق رسانه‎های مکتوب و مجازی به مردم اعلام کنیم که چه اتفاقاتی در این دوره رقم خورد.

وی از منتقدان خواست به جای اینکه عده‎ای فقط بخواهند دنبال سیاه‎نمایی باشند، بهتر است اگر واقعا دلشان برای شهر گرگان می ‎سوزد برای رسیدن به توسعه پایدار شهر گرگان به نمایندگان مردم در شورای محلی کمک کنند.

توهین به عضو شورا از هیچ‎ کس قابل پذیرش نیست

ناصر گرزین با بیان اینکه توهین به عضو شورا از هیچ‎ کس قابل پذیرش نیست، گفت: عده‎ای به دلیل اینکه کسی برای حرف‎ های شان ارزش قائل نیست به ابزار رسانه متوسل شده و مسائلی مطرح می ‎کنند که این توهین‎ها پیگرد قانونی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه مبلمان شهری باید به سبک اسلامی نزدیک شود، ابراز امیدواری کرد شهری که عنوان دارالمومنین دارد، باید نماد ایثار و شهادت در کوچه و خیابان‎های شهر به وضوح دیده شود.

وی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ بیان داشت: این طرح در شورای سوم مطرح و بعد از مدتی متوقف شد، در شرایط فعلی علم و تکنولوژی حرف اول را می‎ زند، نه کار و تلاش بیهوده.

وی بر ضرورت اتمام پروژه‎های نیمه‎تمام تاکید کرد و گفت: هرچند اجرای مهندسی زمان در پروژه های جدید از سوی شهردار قابل تقدیر است اما همچنان پروژه هی ناتمام مانند فرهنگسرا، پارکینگ عدالت 17و پارک بانوان وجود دارد که باید تکمیل شود.

گرزین احداث پارک مدرن شهری برای کودکان را از جمله شعارهای انتخاباتی کلیه اعضای شورای چهارم دانست و متذکر شد: ما به شهروندان قول داده ایم، سال گذشته اتفاقات خوبی در سرمایه گذاری رقم  خورده است که باید به وعده خود در این خصوص عمل کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته زیر ساخت های سرمایه گذاری در گرگان انجام شد و با استفاده از شیوه نامه تدوین شده سرمایه گذاری برای تغییر زیرساخت های این بخش استفاده کنیم.

این عضو شورا همچنین به گله شهروندان از برخی از نامگذاری های کوچه و خیابان های سطح شهر اشاره و اظهار کرد: ما باید مطالبات و خواست شهروندان را به حساسیت بیشتری پیگیری کرده و به وعده های خود عمل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در پایان با بافت تاریخی و ارزشمند گرگان اشاره کرد و متذکر شد: بافت تاریخی هویت شهر گرگان است و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم و باید بهسازی را جایگزین نوسازی در این بافت ارزشمند کنیم.

کد خبر 2387633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha