۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳

همزمان با روز بزرگداشت حافظ/

انتشار نسخه نفیسی از دیوان حافظ توسط انتشارات سروش

انتشار نسخه نفیسی از دیوان حافظ توسط انتشارات سروش

نسخه نفیس دیوان حافظ که به اهتمام محمد قزوینی و قاسم غنی با مقدمه کامل احمدنژاد تدوین شده است، با خط محمدعلی گرجستانی و تذهیب محمدباقر آقا میری همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ، توسط انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان حافظ اثر ماندگار شمس‌‌الدین محمد شیرازی متخلص به حافظ از شاعران بزرگ ادبیات فارسی است که در علوم تفسیر، کلام، حکمت و قرآن تبحر داشته است. دیوان حافظ که بعد از وفات این شاعر توسط یکی از یارانش به نام محمد گلندام گردآوری شده شامل: 5 قصیده، 2 مثنوی با حدود 70 بیت، چند قطعه رباعی و حدود 500 غزل است که همین غزلیات ماندگار و تاثیرگذار این شاعر پرآوازه مایه اعتبار و شهرت وی شده است.

غزل‌های حافظ هم از حیث بیان، آرایه و تصویر و هم از لحاظ تناسب اوزان، انتخاب کلمات، عاطفه و اندیشه در اوج غزل فارسی قرار دارد. آرایه‌های ادبی بدون هیچ تکلفی در نهایت زیبایی و طبیعی بودن در اشعار این شاعر به کار رفته است.

موسیقی اشعار نیز بسیار غنی و گوش‌نواز و سرشار از همه امکانات موسیقایی زبان فارسی است. مضامین اشعار حافظ با زبانی ساده بیانگر اوضاع و احوال زمانه شاعر در کنار پیچیده ترین مسایل عرفانی و حکمت است که با ترکیبی بدیع و روشن به همگان عرضه و به زبان‌های مختلف ترجمه شده، و با شروح و چاپ‌های متعددی به چاپ رسیده است.

انتشارات سروش به تازگی و همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ، دیوان این شاعر را با خط محمدعلی گرجستانی، در قالب نسخه­‌ای نفیس با تذهیب محمدباقر آقامیری و قلم­گیری تذهیب کریم صفایی، همراه با قاب و طرح روی جلد منتشر کرده است.

این کتاب با 506 صفحه گلاسه 10 رنگ، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 65 هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 2387863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha