۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۹:۰۶

توسط محققان ایرانی صورت گرفت؛

دستیابی به فرمولاسیون آفت کشی با زیتون تلخ/ جایگزینی برای آفت کش‌های شیمیایی

دستیابی به فرمولاسیون آفت کشی با زیتون تلخ/ جایگزینی برای آفت کش‌های شیمیایی

محققان ایرانی توانستند به فرمولاسیون آفت کشی زمین های کشاورزی و مزارع از طریق زیتون تلخ برسند این نوع آفت کشی نسبت به آفت کشی شیمیایی مفید تر است.

مونا ترکمن-کارشناس موسسه گیاه پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اکنون در این موسسه، فرمولاسیونی از زیتون تلخ گیاهی تهیه شده که  از آن می توان در آفت کشی مزارع و زمین های کشاورزی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آفت کشی گیاهی از آفت کشی شیمیایی مفیدتر است اذعان داشت: اکنون فرمولاسیون Ec این آفت کش تهیه شده و در مرحله ساخت فرمولاسیون این آفت کش هستیم.

ترکمن اذعان داشت: زیتون تلخ برای آفت کشی شناخته و اثبات شده که در این امر موثر است ولی هنوز مشخص نشده که بر روی چه حشراتی تاثیر گذار است که این موضوع دردست بررسی است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بر روی نماتدها که گونه ای از آفتها هستند و به ریشه گیاهان آسیب می رسانند موثر بوده است. این نماتدها در بسیاری از زمین های کشاورزی و در ریشه های گیاهان دیده می شوند.

ترکمن با بیان اینکه این دستاورد جهت تهیه فرمولاسیون آفت کش گیاهی از زیتون تلخ است تا بتواند قابل استفاده برای مصرف باشد، یادآورشد: زیتون های تلخ در استان گیلان بیشتر دیده می شوند و در تلاش هستیم تا فرمولاسیون آفت کش گیاهی را برای از بین بردن آفت های گیاهی تهیه کنیم.

کد خبر 2388536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha