۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰

جلالی مطرح کرد:

کمبود نیروی انسانی در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی در سطح کشور

کمبود نیروی انسانی در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی در سطح کشور

بوشهر - خبرگزاری مهر: رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی با کمبود نیروی انسانی در سطح کشور روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خداکرم جلالی صبح چهارشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: برای حفاظت و فرهنگ منابع طبیعی، لایحه ای برای ارتقای آن به دولت ارائه شده که در این لایحه جرائم متخلفان منابع طبیعی به روز شده است.

وی افزود: اکنون وضعیت خشکسالی در عرصه های منابع طبیعی و ضرورت توجه به این عرصه ها امری اجتناب ناپذیر شده و بر همین اساس لایحه ای در وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به دولت ارائه شده است.

کاهش قطع درختان و آتش سوزی جنگلها در سطح کشور

جلالی با اشاره به اینکه در این لایحه مجازات های مرتبط با جرائم منابع طبیعی به روز رسانی شده تا به شکل بازدارنده عمل کند، تصریح کرد: در این لایحه مشکلاتی نظیر تصرفات غیرقانونی، بهره برداری غیرقانونی از خاک، چوب جنگلی، گیاهان داروئی از مواردی است که در لایحه جدید مجازاتهای آن به روز شده است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری عنوان کرد: با توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها شاهد کاهش قطع درختان و آتش سوزی جنگلها در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی با کمبود نیروی انسانی در سطح کشور روبرو هستیم، گفت: کمبود نیروی انسانی به گونه ای است که در حال حاضر بر اساس هر 65 هزار هکتار یک نفر وظیفه حفاظت را بر عهده دارد که بخوبی نمی توانند از منابع طبیعی حفاظت کنند.

تکمیل آبخیزداری سد رئیسعلی دلواری

جلالی با بیان اینکه در بخش آبخیزداری و جنگل کاری در استان بوشهر برنامه های ویژه ای در دست اجرا خواهیم داشت، افزود: همچنین تکمیل آبخیزداری سد رئیسعلی دلواری و احداث پروژه جدید آبخیزداری در شهرستان جم با کمک وزارت نفت را در اولویت کاری خود قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تهیه کاداس از تمامی اراضی ملی در سطح کشور در برنامه ششم نهایی و تکمیل خواهد شد که این خود موجب رفع اختلافات و مشکلات موجود  منابع طبیعی خواهد شد.
 

کد خبر 2389650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha