۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

95 درصد از انبارهای بازیافت غیرمجاز در مشهد جمع آوری شدند

95 درصد از انبارهای بازیافت غیرمجاز در مشهد جمع آوری شدند

مشهد - خبرگزاري مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از جمع آوري 95 درصد از انبارهای بازیافت غیرمجاز در مشهد خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی بعدازظهر چهار شنبه در نشست خبری حوزه خدمات شهری در جمع خبرنگاران اظهار كرد: 95 درصد از انبارهای بازیافت غیرمجاز سطح شهر جمع‌آوری شده اما با هماهنگی سازمان‌های ذیربط برخورد جدی با مابقی انبارها در دستور کار قرار دارد.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد عنوان داشت: این فعالیت‌ها شامل پشتیبانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی است و در چارچوب 3 محور برنامه کاری سازمان را تشکیل می‌دهد که این محورها شامل بومی‌سازی ساخت ماشین‌آلات، بومی‌سازی قطعات و افزایش منابع درآمدی از طریق تولید است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: با توجه به  بومی‌سازی قطعات طی یک سال گذشته بالغ بر 14 میلیارد ریال صرفه‌جویی داشتيم.

نجفی همچنین در خصوص طرح تفکیک زباله از مبدا، افزود: در این بخش به دنبال منطقه‌ای کردن طرح هستیم به گونه‌ای که طرح تکفیک زباله از مبدا با توجه به شاخص‌های هر منطقه اجرایی می‌شود .

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد سال جاری روزانه بالغ بر 16 هزار و 500 تن خاک و نخاله از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

همچنين مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر فضای سبز شهرداری مشهد در اين نشست از پیاده‌سازی نرم‌افزاز جامع نظارت بر فضای سبز تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی یعقوبی گفت: سیستم نظارتی بر فضای سبز شهری در مشهد در بین کلانشهرها به عنوان یک الگو شناخته شده و این سیستم با فناوری‌های روز همخوانی دارد و مرتب معایب آن رفع می‌شود.

وی از پیاده‌سازی نرم‌افزاز جامع نظارت بر فضای سبز تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: اين نرم‌افزار به منظور حذف سیستم کاغذی و جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی ناظران بر فضای سبز مشهد پیاده‌سازی مي شود.

يعقوبي گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد منعقد شده که با حمایت مالی شهرداری سیستم‌های روز نگهداری فضای سبز شهری مانند دستگاه جداکننده ریشه درخت از سطح زمین، دستگاه مه پاش و... بومی‌سازی می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: براي استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌ آب در مشهد طرح‌هایی در دست اجرا است تا چمن‌ها و گونه‌های گیاهی که به آبیاری کمتری نیاز دارند، شناسایی و استفاده شوند.

 

کد خبر 2389763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha