پنتاگون مدعی شد:

کشته شدن صدها داعشی در حملات روزهای اخیر به عین العرب

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حملات هوایی ارتش این کشور به عین العرب در شمال سوریه تا کنون صدها کشته بر جا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، ارتش آمریکا طی روزهای اخیر نزدیک به 40 حمله هوایی به مواضع داعش در عین العرب (کوبانی) انجام داده است. "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعلام این مطلب مدعی شد در این حملات صدها نفر از تروریست ها کشته شده اند.

بر این اساس پشتیبانی هوایی از کردها در عین العرب موجب شده است آنها در نبرد با تروریست های داعش در جبهه زمینی به موفقیت هایی دست یابند. با این حال پنتاگون اذعان می کند که این شهر در شمال سوریه همچنان در معرض خطر تصرف توسط داعش قرار دارد.

کربی طی یک نشست مطبوعاتی با اعلام این مطلب افزود: مشخص کردن شمار دقیق کشته شدگان در این حملات مشکل است اما ما گمان می کنیم صدها نفر از تروریست ها را کشته باشیم. وی در عین حال از اشاره به تاریخ دقیق حملات مذکور خودداری کرد.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شمار تروریست ها در حمله به عین العرب از تلاش نیروهای ائتلاف برای خارج کردن صدها نفر از ساکنان این شهر کردنشین در شمال سوریه خبر داد. به ادعای وی همزمان با خروج غیرنظامیان از منطقه ارتش آمریکا به حملات خود به مواضع داعش شدت بخشیده است.

در همین حال حملات داعش به شهرهای اقلیم کردستان موجب شده است "مسعود بارزانی" رئیس این منطقه خواستار کمک های تسلیحاتی بیشتر برای مقابله با تروریست ها شود. وی در گفتگو با روزنامه بیلد آلمان بر لزوم  ارسال تجهیزات نظامی سنگین مانند تانک، توپ های دور برد، خودروهای زرهی و موشک های ضدتانک شده است.

کد خبر 2390169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha