۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹

نمایشنامه‌نویس مسلمان غرب‌زدگی را به چالش می‌کشد/ برنده پولیتزر در برادوی

نمایشنامه‌نویس مسلمان غرب‌زدگی را به چالش می‌کشد/ برنده پولیتزر در برادوی

نمایشنامه «سیاه‌رو» نوشته عیاد اختر نویسنده مسلمان آمریکایی - پاکستانی که جایزه پولیتزر بهترین نمایشنامه در سال 2013 را دریافت کرده است، با کارگردانی کیمبرلی سنیور در تئاتر برادوی آمریکا روی صحنه رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت رسمی تئاتر برادوی، نمایشنامه «سیاه‌رو» با حضور هری دیلون، گرچن مول و جاش ردنر به عنوان بازیگر در حال اجرا در تئاتر برادوی آمریکا است. این نمایش با کارگردانی کیمبرلی سنیور که پیش از این نیز در مقام کارگردان و تهیه کننده در «آف برادوی» فعالیت داشته، روی صحنه می‌رود.

دیلون و ردنر از چهره‌های بازیگری سینما و سریال‌های تلویزیونی هستند و گرچن مول هم از بازیگران سینمای آمریکاست که در فیلم‌هایی چون «طبقه سیزدهم»، «3:10 به یوما» و «شهرت» به ایفای نقش پرداخته و در فیلم «دنی براسکو» با آل پاچینو هم‌بازی بوده است.

نمایشنامه «سیاه‌رو» به داستان زندگی «امیر کاپور» وکیل مسلمان موفق در آمریکا می‌پردازد که به سرعت پله‌های ترقی را برای راه‌اندازی یک کمپانی موفق طی می‌کند. اما در این مسیر او ریشه‌های فرهنگی خود را فراموش می‌کند.
 

امیر کاپور به همراه همسرش که هنرمندی تحت تأثیر سبک نقاشی اسلامی است، میزبان ضیافت نهاری می‌شوند که در ابتدا گفتگوهایی که در آن شکل می‌گیرند دوستانه هستند اما به مرور این گفتگوها تند و زیر سؤال برنده می‌شوند. امیر کاپور در این مهمانی تنفری را که از خود دارد، بروز می‌دهد.

در نگاهی کلی نمایشنامه «سیاه‌رو» غرب‌زدگی و تغییر هویت‌های فرهنگی مهاجران به کشور آمریکا را به چالش و نقد می‌کشد. 

عیاد اختر نویسنده‌ای 43 ساله است که سال گذشته نمایشنامه «چی و کی» از او نیز سال گذشته در تئاتر برادوی آمریکا روی صحنه رفت.

کد خبر 2390641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha