۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰

اکبری:

علیرضا افتخاری کاروان سفرنامه سلامت و امید به گلستان را همراهی می کند

علیرضا افتخاری کاروان سفرنامه سلامت و امید به گلستان را همراهی می کند

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از حضور علیرضا افتخاری هنرمند فرهیخته کشور در کاروان سفرنامه سلامت و امید خبر داد و گفت: سفرنامه سلامت و امید و با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت و ارائه خدمات مشاور تغذیه و پیشگیری از سرطان های شایع زنان 27 تا 30 مهرماه برای اولین بار در گلستان برگزار می شود.

مجتبی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای سفرنامه سلامت و امید، در چهار شهرستان استان چادر زده می شود که در آن اهدا خون، ویزیت رایگان، تست غربالگری، قند خون و فشار خون، جذب کمک های مردمی برای حمایت از بیماران نیازمند و ارائه خدمات سلامت به سالمندان انجام می شود.

وی ادامه داد: کاروان سفرنامه سلامت و امید ساعت یکشنبه هشت تا 10 صبح 27 مهرماه در میدان دارایی شهرستان  بندر گز، دوشنبه چهار تا 6 عصر در میدان امام خمینی شهرستان گمیشان، سه شنبه ساعت چهار تا 6 عصر در پارک شهر گرگان و چهار شنبه ساعت چهار تا 6 عصر در میدان قابوس شهرستان گنبد اجرا می شود.

اکبری با اعلام این نکته که در هر یک از این روزها برنامه ها به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه به معرفی خیران در حوزه سلامت به جهت ایجاد رغبت برای سایر افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردارند، خواهیم پرداخت.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان، با اجرای این طرح جمعیت هلال احمر گلستان خود را موظف می داند تا مسیر سرآمدی را در این بخش طی کند.

وی سرآمد بودن را اولویت این ارگان اعلام کرد، افزود: جمعیت هلال احمر استان در بخش های مختلف با کسب رتبه برتر دانشگاه علمی و کاربردی، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و روابط عمومی برتر سرآمد بوده که اجرای این طرح در استان گویای پیشتاز بودن گلستان در هر بخشی است.

این مسئول استانی هدف از اجرای این برنامه را اشاعه و توسعه فرهنگ داوطلبی، ترویج فعالیت های مناسب برای ارائه خدمات سلامت به نیازمندان و شناسایی بیماری ها با رویکرد پیشگیری به ویژه سرطان های شایع زنان اعلام کرد.

اکبری با اشاره به این نکته که سفرنامه سلامت و امید در قالب 48 برنامه در 12 استان اجرا خواهد شد، افزود: جمعیت هلال احمر کشور به عنوان برنامه معین و کمک کننده دولت در حوزه سلامت و در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف ساماندهی، جلب مشارکت های خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت این برنامه را اجرا می کند که اولین آن در گلستان و آخرین در خورستان خواهد بود.

این مسئول گلستانی با بیان این نکته که در برنامه کاروان سلامت و امید حضور و مشارکت مردم را خواهیم داشت، افزود: اجرای این طرح اثرات مثبت کمک به هم نوع، در قالب سلامت در جامعه را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان در خاتمه با اشاره به اینکه در این برنامه اصولی مانند حضور مردم و ارائه خدمات رسانی سلامت که در تجمع مردمی یکسان است، اذعان کرد: اعزام کاروان های سلامت، ارائه خدمت سلامت به سالمندان در قالب طرح نیابت، مواردی مانند بحث خود امدادی و آموزش های پیشگیرانه از بعضی بیماری ها در استان های مختلف به تناسب با نیاز استانها متفاوت خواهد بود.

کد خبر 2390738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha