۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۹:۵۴

موسوی نژاد در گفتگو با مهر:

پاکستان به محل امنی برای تروریست‌ها تبدیل شده است/دستگاه دیپلماسی فعال تر عمل کند

پاکستان به محل امنی برای تروریست‌ها تبدیل شده است/دستگاه دیپلماسی فعال تر عمل کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پاکستان در مرز ایران به تروریست ها فضا داده است و این را می توان به دشمنی آشکار با ایران و زیرپاگذاشتن تعهدات عنوان کرد.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه به نظر می رسد پاکستان عزم لازم را برای مقابله با تروریست ها ندارد، گفت: آن چه در موارد مشابه در مرزهای شرقی کشور بویژه سراوان شاهد بوده ایم، حاکی از همراهی پاکستان با غرب و اراده ضعیف این کشور برای مبارزه با تروریست هاست.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه ایران باید برای مقابله با تروریست های این منطقه اقدامات جدی انجام دهد، افزود: این حق ایران است که وقتی دولت مذکور با او برای برقراری آرامش در مرزها همکاری نمی کند، در مقابله با تروریست ها اقدامات جدی انجام دهد.

وی تاکید کرد: ایران حق خود بداند که برای نابودی تروریست ها وارد عمل شود و حال که پاکستان با او همکاری نمی کند، خود شخصا به مواضع آن ها در مرز پاکستان حمله کند تا با این شیوه اجازه فعالیت های تروریستی از این گروه ها گرفته شود.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی همچنین با انتقاد از سیاست های وزارت امور خارجه درباره مسکوت گذاشتن این موضوع گفت: این مسئله با امنیت ملی کشور ارتباط مستقیم دارد و دیپلماسی خارجی ما باید در این زمینه فعال تر عمل کند.

موسوی نژاد گفت: پاکستان محل امنی شده است برای تروریست ها. اگر حمایت های پاکستان نبود، آن ها نمی توانستند این اقدامات را انجام دهند. پس حق ماست که برخورد جدی انجام دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه تقویت مناطق مرزی بویژه شهرهای حاشیه خلیج فارس به لحاظ امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: متاسفانه شاهدیم که به دلیل محرومیت بالا در این مناطق بسیاری از مردم از شهرهای حاشیه خلیج مهاجرت کرده اند که این مسئله نه تنها به لحاظ اجتماعی آسیب محسوب می شود که حتی از نظر امنیت ملی نیز بسیار موضوع حساسی است.

نماینده مردم تنگستان با بیان این مطلب که دولت یازدهم نیز برای بهبود شرایط اشتغال و توسعه مناطق جنوبی اقدام خاصی انجام نداده است، گفت: باید صادقانه بگویم که شاهد اتفاقات خاصی نبوده ایم، به بیان دقیق تر اقدام ویژه ای انجام نشده تا انگیزه برای مردم منطقه ایجاد شود. با این حال تاکید ما این است که به دلیل شرایط استراتژیک منطقه عزمی جدی‌تر را در این زمینه شاهد باشیم.

کد خبر 2390847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha