۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

انتقاد تند یکی از اعضای حزب حاکم ترکیه از اردوغان؛

سیاست های اردوغان کشور ترکیه را وارد بحران می کند

سیاست های اردوغان کشور ترکیه را وارد بحران می کند

یکی از نمایندگان حزب حاکم ترکیه در مجلس این کشور با انتقاد از سیاست های اردوغان اعلام کرد که این سیاست ها کشور را با بحران مواجه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه در مصاحبه با بی بی سی به انتقاد از سیاست های "رجب طیب اردوغان" پرداخت.

این نماینده پارلمان ترکیه که نام خود را ذکر نکرد از تصمیم ارتش ترکیه برای حمله به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‎ک‎ک) که در هفته گذشته انجام شد به شدت انتقاد کرد و گفت این حملات موجب از بین رفتن شرایط صلح شده و کشور را وارد بحران می کنند.

وی در انتقاد از رئیس جمهور ترکیه گفت: اردوغان فقط به فکر افزایش میزان رای خود است و به هیچ وجه در پی حل موضوع کردها نیست.

موضع دولت ترکیه در خصوص شهر کوبانی به شدت با اعتراض کردهای این کشور مواجه شده به طوری که در درگیری کردهای ترکیه با نیروهای امنیتی نزدیک به 40 نفر کشته شدند و نیروهای حزب کارگران کردستان نیز به یکی از پاسگاه های مرزی حمله کردند و متعاقب آن جنگنده های ارتش ترکیه مواضع این حزب را بمباران کردند.

حزب کارگران کردستان پس از 30 سال مبارزه مسلحانه برای کسب استقلال از ترکیه در سال گذشته پیمان صلحی را با آنکارا امضا کرد و میان آنها آتش بس برقرار شد. به موجب این پیمان نیروهای پ‎ک‎ک اقدام به ترک ترکیه کردند اما سکوت معنی دار آنکارا در خصوص وضعیت کوبانی و سرکوب اعتراضات کردها در ترکیه موجب شده تا این حزب تهدید به از سرگیری مبارزات مسلحانه خود کند.

 

کد خبر 2392029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha