از سوی کانون پرورش فکری و نشر پیدایش؛

دو مجموعه شعر از بیوک ملکی منتشر می‌شود

دو مجموعه شعر از بیوک ملکی منتشر می‌شود

مجموعه شعر«بوق سگ» از بیوک ملکی به همت انتشارات پیدایش و«چرا تو سنگی؟» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو مجموعه شعر بیوک ملکی برای انتشار آماده شده است. این دو مجموعه شعر، در قالب نیمایی سروده شده و بیانگر دغدغه‌های مختلف اجتماعی و به ویژه زیست‌محیطی شاعراست.

در مجموعه «بوق سگ» تنها به فاجعه‌های زیست محیطی ایران چون آلودگی هوا، از بین رفتن دریاچه ارومیه، خشک شدن هامون و کارون و زاینده‌رود پرداخته نشده است؛ نگاه شاعر کلی‌تر بوده و به جنگ بشر با طبیعت و محیط زندگی خود توجه می‌کند.

به باور شاعر، انسان‌ها در شرایط کنونی و در دنیای امروز از طبیعت فاصله گرفته‌اند و این دور شدن به سود آنها نیست. بشر نمی‌تواند به جنگ با طبیعت برود و با آن قهر کند. این مسئله به ضرر اوست. تا کی می‌خواهیم جنگل‌ها را نابود کنیم و جاده بسازیم؛ درخت‌‎هارا از ریشه بکنیم تا بزرگراه بسازیم؛ دریاچه را بخشکانیم و مانع از جریان رودها شویم؟

«بوق سگ» عنوان یکی از دو مجموعه شعر بیوک ملکی است که از سوی انتشارات پیدایش منتشر می‌شود. «چرا تو سنگی؟» نیز مجموعه شعری در قالب نیمایی برای نوجوانان است. شاعر در این مجموعه هم به بیان دغدغه‌های اجتماعی خود پرداخته است.

کد خبر 2392406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha