۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳

هفته سوم لیگ دسته اول فوتبال؛

رقابت 14 تیم برای صدرنشینی گروه‌های دوگانه/ شگفتی‌سازان به میهمانی می‌روند

رقابت 14 تیم برای صدرنشینی گروه‌های دوگانه/ شگفتی‌سازان به میهمانی می‌روند

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با رقابت 14 تیم برای رسیدن به صدر جدول گروه‌های دوگانه درحالی برگزار می‌شود که گیتی‌پسند اصفهان در خانه و سیاه جامگان مشهد در تبریز برای حفظ صدر کار سختی را پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با برگزاری 12 دیدار از گروه‌های دوگانه پیگیری می‌شود که در گروه "الف" دو تیم قعرنشین یزد لوله و مس کرمان امروز برابر هم قرار می‌گیرند. همچنین آلومنیوم درحالی در هرمزگان میزبان تیم نساجی مازندران است که در دو بازی نخست خود در این رقابتها 2 تساوی بدست آورده است.

اما فردا دیدارهای این گروه با رویارویی نیروی زمینی و نفت و گاز گچساران آغاز می‌شود. نیروی زمینی هم پس از دو تساوی در بازی‌های ابتدای فصل، به فکر رسیدن به پیروزی در این بازی است اما نفت و گاز رده دومی نیز برای اینکه حداقل 24 ساعت صدرنشین باشد، باید در این مسابقه به پیروزی برسد.

فجرسپاسی دیگر لیگ برتری بحران زده در این گروه، پس از شکست خانگی سختی که در جام حذفی برابر صنعتی خوزستان متحمل شد، برای رهایی از روزهای تلخ فعلی، در اندیشه شکست دادن ایرانجوان بوشهر است، تیمی که می‌تواند با کسب 3 امتیاز در شیراز، به صدرجدول نزدیک‌تر شود.

گیتی‌پسند اصفهان صدرنشین گروه "الف" روز چهارشنبه در خانه پذیرای فولاد نوین اهواز است. اصفهانی‌ها که دو بازی نخست خود در این رقابتها را با برد به پایان رساندند، برای تداوم صدرنشینی، باید سومین پیروزی متوالی خود در این جام را برابر تیم سوم جدول این گروه بدست آوردند. البته فولاد نوین هم که در رقابتها جام حذفی بازی بسیار زیبایی را ارائه کرد و در وقت‌های اضافه مغلوب استقلال تهران شد، با عملکرد خوبش نشان داده که می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد. اهوازی در صورت پیروزی در اصفهان و ناکامی نفت و گاز در تهران، در پایان دیدارهای این هفته صدرنشین خواهند شد.

در اهواز هم دیداری حساس بین دو تیم استقلال اهواز و شهرداری اردبیل برگزار می‌شود که آخرین بازی هفته سوم در گروه "الف" است. استقلال اهواز که با شکست از نفت تهران با جام حذفی وداع کرد، درصورت کسب 3 امتیاز این بازی، حداقل جایگاه چهارمی شهرداری اردبیل را بدست می‌آورد و حتی شانس رسیدن به رده‌های بالاتر را هم دارد. اما شهرداری که یکی از شگفتی‌سازان جام حذفی بود و موفق شد صبای قم را حذف کند، هم با هدف ارتقای جایگاهش در جدول این گروه به میدان سخت اهواز می‌رود، مسابقه‌ای که تساوی در آن به ضرر هر دو تیم است.

برنامه کامل دیدارهای هفته سوم از گروه "الف" لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
دوشنبه - 28/07/93
* یزد لوله - مس کرمان، ساعت 14:45، ورزشگاه شهید نصیری یزد
* آلومینیوم هرمزگان - نساجی مازندران، ساعت 15:15، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

سه‌شنبه - 29/07/93
* نیروی زمینی تهران - نفت و گاز گچساران، ساعت 14:45، شهدای نزاجای تهران
* فجرسپاسی شیراز - ایرانجوان بوشهر، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز

چهارشنبه - 30/07/93
* گیتی‌پسند اصفهان - فولاد نوین اهواز، ساعت 15، ورزشگاه آرارات اصفهان
* استقلال اهواز - شهرداری اردبیل، ساعت 15.30، ورزشگاه تختی اهواز

جدول رده‌بندی گروه الف

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 گیتی پسند اصفهان 2 2 - - 4 2 2 6
2 نفت و گاز گچساران 2 1 1 - 3 1 2 4
3 فولاد نوین اهواز 2 1 1 - 2 - 2 4
4 شهرداری اردبیل 2 1 - 1 4 4 - 3
5 استقلال اهواز 2 1 - 1 1 1 - 3
6 ایرانجوان بوشهر 2 1 - 1 1 1 - 3
7 نساجی مازندران 2 1 - 1 1 1 - 3
8 آلومینیوم هرمزگان 2 - 2 - 1 1 - 2
9 نیروی زمینی تهران 2 - 2 - - - - 2
10 فجرسپاسی شیراز 2 - 1 1 - 1 1- 1
11 مس کرمان 2 - 1 1 - 2 2- 1
12 یزد لوله 2 - - 2 1 4 3- -

در گروه "ب" و پس از بازی اتکای گلستان و فولاد یزد که نبرد تیم‌های پائین جدول است، امروز دو بازی حساس برگزار می‌شود. ابتدا مس رفسنجان در خانه میزبان تیم داماش گیلان است. مس رده دومی، برای اینکه در رقابت با دیگران مدعیان گروه، قافله را نبازد، نمی‌خواهد در خانه امتیازی را از دست بدهد اما داماش هم که در اندیشه بازگشت دوباره به لیگ برتر است، قصد ندارد رفسنجان را دست خالی ترک کند.

در دیگر بازی حساس این گروه، شهرداری تبریز میزبان سیاه‌جامگان صدرنشین است. تبریزی‌ها که در دو بازی نخست خود در این گروه تنها یک امتیاز گرفته‌اند، در این بازی خانگی در اندیشه جبران هستند اما سیاه‌جامگان هم برای حفظ صدر، تنها باید در زمین شهرداری به پیروزی برسد.

در روز دوم از دیدارهای این گروه، پاس همدان میزبان شهرداری بندرعباس است. پاس یکی از 3 تیم 6 امتیازی گروه "ب" درحالی در این بازی به میدان می‌رود که از نتیجه دو تیم بالای سر خود یعنی سیاه جامگاه و مس رفسنجام مطلع است. شاگردان داوود مهابادی در صورت پیروزی در این بازی، قطعا یکی از 3 تیم بالای جدول این گروه هستند، هرچند کار ساده‌ای نیست زیرا بندرعباسی‌ها هم برای نجات از مثلث قعرنشینی، به پیروزی در این بازی نیاز دارند.

روز چهارشنبه هم دو بازی پایانی گروه "ب" برگزار می‌شود. در یکی از این دیدارها، راهیان کرمانشاه رده چهارمی میزبان گل‌گهر سیرجان قعرنشین است. برد در این بازی کرمانشاهی‌ها را امیدوار به صعود در حدول رده‌بندی می‌کند اما از دست دادن امتیاز شاید باعث سقوط چند پله‌ای آنها شود. البته هرچند میهمان راهیان قعرجدولی است اما طی روزهای گذشته یک اتفاق بزرگ را در فوتبال ایران رقم زد. گل‌گهر در بازی‌های جام حذفی، سپاهان اصفهان یکی از مدعیان قهرمانی را حذف کرد تا نشان دهد تیمی است که می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد. سیرجانی‌ها هم به برد در این بازی نیاز دارند تا از قعرجدول نجات یابند.

نبرد حساس صنعت‌نفت آبادان و پارسه تهران آخرین دیدار گروه "ب" است. در این بازی صنعت نفت رده هفتمی، برای ارتقای جایگاه با هدف پیروزی به میدان می‌آید و پارسه هم که در جام حذفی، با خارج کردن فولاد خوزستان - قهرمان لیگ - از گردونه مسابقات یک شگفتی بزرگی را رقم زد، برای حفظ و یا ارتقای جایگاه پنجم، به فکر بردن صنعت نفت در آبادان است، اتفاقی که رسیدن به آن سخت اما شیرین خواهد بود.

برنامه کامل دیدارهای هفته سوم از گروه "ب" لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
دوشنبه - 28/07/93
* اتکای گلستان - فولاد یزد، ساعت 14:30، ورزشگاه شهدای گرگان
* مس رفسنجان - داماش گیلان، ساعت 14.45، ورزشگاه تختی رفسنجان
* شهرداری تبریز - سیاه جامگان مشهد، ساعت 15، ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز

سه‌شنبه - 29/07/93
* پاس همدان - شهرداری بندر‌عباس، ساعت 15، ورزشگاه قدس همدان

چهارشنبه - 30/07/93
* راهیان کرمانشاه - گل‌گهر سیرجان، ساعت 15، ورزشگاه کارگران کرمانشاه
* صنعت‌نفت آبادان - پارسه تهران، 15:30، ورزشگاه تختی آبادان

جدول رده‌بندی گروه ب

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 سیاه‌جامگان مشهد 2 2 - - 4 1 3 6
2 مس رفسنجان 2 2 - - 4 1 3 6
3 پاس همدان 2 2 - - 2 - 2 6
4 راهیان کرمانشاه 2 1 1 - 1 - 1 4
5 پارسه تهران 2 1 - 1 4 4 - 3
6 داماش گیلان 2 1 - 1 2 2 - 3
7 صنعت نفت آبادان 2 1 - 1 2 2 - 3
8 شهرداری تبریز 2 - 1 1 1 2 1- 1
9 فولاد یزد 2 - 1 1 - 1 1- 1
10 شهرداری بندرعباس 2 - 1 1 1 3 2- 1
11 اتکا گرگان 2 - - 2 4 6 2- -
12 گل‌گهر سیرجان 2 - - 2 1 4 3- -

 

کد خبر 2392412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha