۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳

اشتاین مایر:

اعزام هئیت غیرنظامی به آفریقا برای مبارزه با ابولا ضروری است

اعزام هئیت غیرنظامی به آفریقا برای مبارزه با ابولا ضروری است

وزیر امورخارجه آلمان بر لزوم اعزام هئیت غیرنظامی به آفریقا برای مقابله با ابولا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه فرانکفورترآلگماینه ، فرانک - والتر اشتاین مایر که در مجمع جهانی سلامت در برلین سخنرانی می کرد، با ابراز تاسف از اینکه جامعه بین المللی هنوز خطرات ناشی از شیوع بیماری ابولا را آن طور که باید و شاید جدی نگرفته است، خاطر نشانکرد کشورهای اروپایی می توانند یک نیروی داوطلب مشترک برای مبارزه با ابولا و یک گروه مرکب از کارشناسان پزشکی و تدارکاتی تشکیل دهند.

در حالی که قرار است از امروز وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی مشترک راههای مبارزه موثر با ابولا را مورد بررسی قرار دهند، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: ما در راستای مبارزه با ابولا، باید اعزام یک هیئت غیرنظامی را به غرب آفریقا مد نظر قرار دهیم. این تدبیر می تواند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در کشورهای غرب آفریقا ساختار مشخصی برای اعزام پرسنل پزشکی ندارند، کمک کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد: اگر ما امروز به طور جدی برای مبارزه با ابولا وارد عمل نشویم، پیامدهای آن برای همه کشورها از جمله آلمان غیرقابل محاسبه خواهد بود.

وی هشدار داد: فاجعه انسانی که امروز کشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه کوناکری با آن مواجه هستند، یک بحران سیاسی و اجتماعی در حالت خفته دارد که می تواند کل منطقه را درگیر جنگ کند.

به نوشته این روزنامه آلمانی ، برلین یک هواپیمای مجهز به دستگاههای پزشکی ویژه برای انتقال افرادی که عوارض بیماری ابولا را از خود بروز می دهند، اختصاص خواهد داد. آمریکا پیش از این دو هواپیما از این نوع برای انتقال مبتلایان احتمالی به ابولا در نظر گرفته است.

بر اساس تازه ترین آماری که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است، بیماری ابولا تا کنون چهار هزار و پانصد قربانی گرفته است.

کد خبر 2392451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha