۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹

یک روزنامه روسی گزارش داد:

اقدام مقابله به‌مثل روسیه در برابر غرب/ واردات خودروهای غربی ممنوع می‌شود

اقدام مقابله به‌مثل روسیه در برابر غرب/ واردات خودروهای غربی ممنوع می‌شود

وزرای صنعت و تجارت و توسعه اقتصادی روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب علیه این کشور، از طرح جدید ممنوعیت واردات خودرو، ماشین آلات سنگین و محصولات فلزکاری به خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه "کمرسانت" روسیه گزارش داد: دولت روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب علیه این کشور، واردات خودرو، ماشین آلات سنگین و محصولات فلزکاری را به خاک خود ممنوع خواهد کرد.

براساس گفته وزرای صنعت و تجارت و توسعه اقتصادی، خرید یکسری محصولات مشابه صنعتی نیز برای شرکت‌های دولتی روسیه ممنوع خواهد شد.

وزیر صنعت و تجارت روسیه با تایید این مطلب، اعلام کرد که براساس حکم سراسری، تمام شرکت‌هایی که 50 درصد یا بیش از 50 درصد آن دولتی هستند، شامل این حکم خواهند بود. وی در این مطلب، اشاره ای به لیست اقلام ممنوعه نکرده است.

پیش از این، غرب تحریم‌هایی را علیه بزرگترین بانک‌ها ، شرکت‌های انژی و دفاعی روسیه مبنی بر مداخله در درگیری‌های اوکراین اعمال کرده بود.

روسیه در پاسخ به این تحریم‌ها، ممنوعیت واردات یکسری غذاهای خاص را از آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و نروژ را به مدت یکسال اعمال کرده است.

همچنین وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرده است: این ممنوعیت‌ها تا زمانی که تحریم‌ها علیه روسیه باشد، باقی خواهند بود.

معاون رئیس جمهور روسیه در سپتامبر نیز گفته بود: روسیه بسته جدید اقدامات تلافی جویانه را که شامل  محدودیت‌های واردات خودرو و محصولات نساجی است، تهیه کرده است.

کد خبر 2392595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha