۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

رضوی مشعوف:

مدارس تیر و کمان به تقویت این رشته در همدان کمک می کند/ خرید تیر و کمان به علت وارداتی بودن سخت است

مدارس تیر و کمان به تقویت این رشته در همدان کمک می کند/ خرید تیر و کمان به علت وارداتی بودن سخت است

همدان - خبرگزاری مهر: دبیر هیئت تیر و کمان همدان گفت: ایجاد مدارس تیر و کمان و استعدادیابی در این مدارس باعث رشد روز افزون این ورزش در همدان خواهد شد.

ساسان رضوی‌ مشعوف در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با بیان اینکه از قطب های ورزش تیر و کمان در کشور هستیم اظهار داشت: سایت اختصاصی تیر و کمان همدان در ورزشگاه ملت ایجاد شده که استعدادیابی در رده های پایه در این سایت زیر نظر مربیان توانمند انجام می شود.

وی افزود: یکی از اولویت های اصلی هیئت در سال جاری توجه به ایجاد مدارس تیر و کمان و استعدادیابی است که در تابستان برنامه های خوبی را در این زمینه برگزار کردیم و با آغاز مدارس سعی داریم که مربیان خود را برای آشنا کردن دانش آموزان با این رشته در صورت موافقت آموزش و پرورش به مدارس اعزام کنیم.

دبیر هیئت تیر و کمان همدان با اشاره به قدمت استفاده از تیر و کمان گفت: در دين مبين اسلام هم آموزش و اهميت اين ورزش آنقدر بالاست که توصيه شده تيراندازی را به فرزندان خود بياموزيد که تيراندازان با کمان نزد خدا گرامی تر هستند.

رضوی عنوان کرد: همچنین انجام اين ورزش نه تنها قدرت بدنی را افزايش می دهد بلکه تمرکز و انعطاف پذيری را هم بالا می برد ورزش تير و کمان به ورزشکاران درس تمرکز و صبوری می آموزد و ذهن را تقويت می نمايد.

وی با بیان اینکه تیر و کمان بازان همدانی در رشته کامپوند قوی تر هستند، گفت: بیش از 80 نفر در رشته تیر و کمان در دو بخش بانوان و آقایان در همدان فعال هستند که به مسابقات و لیگ های کشوری اعزام می شوند.

دبیر هیئت تیر و کمان همدان با اشاره به هزینه ورود به این رشته گفت: تیر و کمان های آموزشی هزینه کمی دارند اما ورزشکاری که می خواهد در سطح حرفه ای قرار بگیرد نیازمند یک کمان حرفه ای است اما به علت وارداتی بودن این کمان ها هزینه خرید آنها برای ورزشکاران بالا است.

وی درباره سطح داوری و مربیگری همدان بیان کرد: در سطح مربی و داوری هیئت تیر و کمان همدان در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و از این نظر مشکلی نداریم.

رضوی در پایان با اشاره به عملکرد فدراسیون تیر و کمان در اینچئون گفت: تیر و کمان بازان اعزامی کشور موفق شدند با کسب یک مدال طلا توسط اسماعیل عبادی و یک مدال برنز تیمی مردان با ترکیب اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امیر کاظم پور عملکرد بسیار خوبی داشته باشند و این مدال ها باعث شد این فدراسیون شرمنده مردم نشود.

کد خبر 2392710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha