۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲

حجت الاسلام محمودی نژاد:

700 هیئت مذهبی در سومین شهر حرم اهل بیت طی محرم فعال است

700 هیئت مذهبی در سومین شهر حرم اهل بیت طی محرم فعال است

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از فعالیت 700 هیئت مذهبی در سومین شهر حرم اهل بیت (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد گفت :  در استان فارس هفت هزار هیئت مذهبی در ایام محرم فعال است که 700 هیئت سهم  سومین شهر حرم اهل بیت (ع) شیراز است و حدودا به میزان چهار  درصد به تعداد تکیه گاه های عزاداری افزایش داشته ایم.

وی افزود: رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در صدور مجوز فعالیت هیئات مذهبی به این صورت است که در هرهیئت باید یک روحانی، یک استاد قرآن و یک مداح مورد تایید حضور داشته باشند در غیر این صورت جهت فعالیت فرهنگی آن ها مجوز صادر نمی شود.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می کند با این رویکرد فعالیتهای هیئات مذهبی را کیفی تر و از بروز خرافات، بدعت ها و تهدیدهای فرهنگی بکاهد در این راستا تمرکز  اداره کل  و شورای هیئات مذهبی استان و شیراز را بر تاسیس و تشکیل هیئت های شهرک ها و شهرهای اطراف شیراز گذاشته ایم تا از ترافیک در شهر بکاهیم.

محمودی نژاد  گفت: هرگونه فعالیت فرهنگی در سطح شهر به ویژه در ایام محرم را به شورای هیئات مذهبی سپرده ایم و از مسئولین و مردم خواستاریم با شورای هیئات مذهبی در شیراز و دیگر شهرستانهای فارس تعامل داشته باشند .

وی تاکید کرد: هیئات مذهبی به هیچ عنوان در اجرای برنامه های خود برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند و حتی المقدور در  مسیرهای مورد تردد از چند روز پیش اطلاع رسانی کنند و بیشترین توجهشان را به ساعات مخصوص عزاداری معطوف کنند.

وی اضافه کرد:  به هیئات مذهبی توصیه شده که مراعات حال مردم در اولویت کار عزاداری قرار گیرد.

500 اکیپ بازرسی فعالیت های هیئات مذهبی را بازرسی می کند

مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین گفت:  با همت  شورای هیئات مذهبی استان  تلاش می کنیم تا توسط منتخبین هیئات مذهبی، فعالیت های آن ها بازرسی و نظارت صورت پذیرد در این خصوص سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری شورای هیئات مذهبی 500 اکیپ بازرسی و 50 بازرس نامحسوس فعالیت های هیئات مذهبی را بازرسی می کند.

محمودی نژاد افزود : توسط یک گروه علمی پرسشنامه ای تهیه گردیده است که بعد از بازرسی از هیئات مذهبی با تحلیلی آماری میزان تاثیرگذاری و عدم تاثیرگذاری فعالیت های هیئات مذهبی مشخص می شود در این راستا در استان فارس 1000 هیئت مذهبی به صورت تخصصی کار فرهنگی انجام دهند .

مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: در سال جاری و در پی تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان در روز تاسوعا هیئات مذهبی شیراز در صحن مطهر احمد بن موسی (ع) مشغول به عزاداری می شوند امید است در این تجمع بزرگ در سومین شهر حرم اهل بیت (ع) هیئات مذهبی بتوانند به وحدت که رمز پیروزی است، دست یابند.

کد خبر 2394325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha