۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳

با هدف تامین برق و انرژی حرارتی/

طرح انرژی خورشیدی شرکت برق خراسان شمالی افتتاح شد

طرح انرژی خورشیدی شرکت برق خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: طرح انرژی فعال و غیرفعال خورشیدی شرکت توزیع برق خراسان شمالی با هدف تامین برق و انرژی حرارتی و نیز تهویه مطبوع ساختمان این شرکت با استفاده از فناوری های نوین پاک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه طرح انرژی خورشیدی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با حضور دست اندرکاران این پروژه در محل این شرکت افتتاح شد.

رییس گروه تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در این مراسم با بیان این که طرح مزبور توان تولید لحظه ای 16کیلووات برق را دارد، اضافه کرد: طرح انرژی فعال خورشیدی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی پیش تر به صورت آزمایشی استارت خورده بود و پس از تأیید عملکرد مناسبت آن امروز به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گفته علی رحیمی این طرح با هدف تامین برق و انرژی حرارتی و همچنین تهویه مطبوع ساختمان شرکت با استفاده از فناوری های نوین پاک، اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال مکاتبه پژوهشگاه هوا خورشید در رابطه با تکمیل اتصالات الکتریکی و حفاظتی، بررسی های لازم انجام و اتصال شبکه با روشن کردن اینورترها و فعال سازی فیوزهای مینیاتوری مسیرهای تعیین شده، انجام شد.

رحیمی اظهار داشت: با فعال سازی پروژه انرژی فعال و غیرفعال خورشیدی شرکت توزیع برق خراسان شمالی توان لحظه ای 16 کیلووات اندازه گیری شده و قرار است اتصال به شبکه سه فاز فشار ضعیف همزمان با تکمیل بخش های غیرفعال خورشیدی همچنان برقرار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت توزیع برق خراسان شمالی تعداد مشترکان برق این استان 900 هزار نفری را 306 هزار مشترک اعلام کرده است.

کد خبر 2394723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha