۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

آفریقای جنوبی در سوگ پدر

آفریقای جنوبی در سوگ پدر

مردم آفریقای جنوبی در غم از دست دادن نلسون ماندلا، رهبر مبارزه با آپارتاید و رئیس جمهوری پیشین این کشور عزادارند.

لحظه به لحظه بر شمار تجمع کنندگان در برابر محل زندگی او در ژوهانسبورگ افزوده می شود.

جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در پیامی تلویزیونی، ضمن اعلام خبر درگذشت نماد صلح و مقاومت گفت: «نلسون ماندلای عزیر، بنیانگذار ملت دموکراتیک آفریقای جنوبی، ما را ترک کرد. او روز پنجشنبه (۵ دسامبر) در ساعت هشت و ۲۰ دقیقه به وقت محلی درحالی که اعضای خانواده اش در کنارش بودند در آرامش درگذشت.»
با اعلام خبر درگذشت ماندلا، گروه های مختلف مردم با حضور در خیابانهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون در غم از دست دادن پدر آفریقای جنوبی سوگواری کردند.

یکی از هواداران ماندلا گفت: «ناراحتم و در عین حال فکر می کنم او نقش و مسئولیتش را در زندگی به خوبی انجام داد وبه خوبی ما را ترک کرد. او هر آنچه را می توانست انجام داد. همانطور که می دانید او پیر بود»

دیگر هوادار افزود: «بسیار ناراحت کننده تاثرانگیز است. اما همزمان باید دستاورد ها و آنچه را که او به ما بخشید، جشن بگیریم. اگر ماندلا نبود، من هم آزاد نبودم».

در پی درگذشت رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی، پرچم ها این کشور به حالت نیمه افراشته درآمده است.

نخستین رئیس جمهوری سیاه پوست آفریقای جنوبی که به مدت ۵ سال این سمت را بر عهده داشت در سن ۹۵ سالگی درگذشت و ۲۷ سال از زندگی خود را در زندان گذراند. از او به عنوان قهرمان مبارزه با قوانین تبعیض نژادی یاد می شود.

کد خبر 2405559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha