۲۲ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۲۸

بازار فيلم بوسان از سال آينده جهاني مي‌شود

مديران جشنواره بين‌المللي فيلم پوسان برنامه‌هاي خود را براي برگزاري يك بازار فيلم كامل، كه برخي مدعي‌اند بزرگترين و كامل‌ترين در نوع خود در آسيا خواهد بود، اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهر"، بازار فيلم بوسان (بوسان نام جديد شهر پوسان است، اما جشنواره فيلم پوسان ترجيح داده همچنان با همان نام قديمي برگزار شود.) به مدت چهار روز و همزمان با جشنواره بين‌المللي فيلم پوسان در اكتبر 2006 برگزار مي‌شود و بيش از 300 شركت توليد و پخش فيلم از حدود 40 كشور جهان در آن حضور خواهند داشت. براي پذيرايي از ميهمانان هم غرفه‌هايي در محل برپايي بازار در نظر گرفته شده است.

جشنواره بين‌المللي فيلم پوسان و كميسيون فيلم بوسان به عنوان دو بازوي اجرايي، بازار فيلم بوسان را "يك بازار كاملاً‌ چندرسانه‌اي كه حتي از بخش مسابقه جشنواره هم جذاب‌تر است" توصيف كرده‌اند. محل برپايي بازار در مركز همايش‌ و نمايشگاه بوسان و مالتي‌پلكس مگاباكس با 10 سالن نمايش فيلم است و يك كنفرانس بين‌المللي و 200 اكران ويژه هم در خلال ايام برپايي بازار فيلم برگزار خواهد شد.

تا همين امسال هزينه برپايي بازار فيلم بوسان حدود 500 هزار دلار بود كه آن هم از بخش‌هاي دولتي تأمين مي‌شد. اما قرار است از سال آينده اين بودجه با افزايش 600 درصدي به سه ميليون دلار برسد كه بخش خصوصي در كنار شهرداري ابرشهر بوسان آن را تأمين مي‌كنند.

با اينكه مديران بازار فيلم بوسان بر آسيايي‌بودن بازارشان تأكيد دارند، اما برگزاري آن پس از بازار فيلم جشنواره‌هاي ونيز و تورنتو و پيش از بازار فيلم امريكايي باعث هجوم شركت‌هاي خارجي به بوسان خواهد شد. در منطقه آسيا علاوه بر بازار فيلم بوسان، چند بازار فيلم ديگر از جمله در بانگوك، توكيو، تهران، شانگهاي و هنگ كنگ هم برپا مي‌شود.

کد خبر 240893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha