۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۰۲

آیت الله نورمفیدی:

دین سالم بدون توجه به سلامت دنیای مردم محقق نمی شود

دین سالم بدون توجه به سلامت دنیای مردم محقق نمی شود

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: دین سالم بدون دنیای سالم نمی شود و روحانیت باید به دنیای مردم و سلامت دنیای مردم هم توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در همایش مبلغین ماه محرم که عصر شنبه در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، گفت: حادثه عاشورا آنقدر مهم است که حتی دشمن هم به آن توجه کرده است و سازمان های اطلاعاتی آمریکا با بررسی متوجه شدند در شیعه مرجعیت و عاشورا باعث توفندگی و مخالفت با نفوذ آن ها است.

وی افزود: نمونه های تاثیر گذاری مرجعیت هم زیاد است که می توان به فتوای میرزای شیرازی درباره تنباکو اشاره کرد.

وی بیان کرد:دشمن وقتی دید نمی تواند امام حسین  (ع) را از مردم بگیرد دست به تحریف جریان عاشورا زد و متاسفانه امروز می بینیم که این اقدام درحال عملیاتی شدن است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه می بینیم که برخی دستگیر شده اند که خرافه پرستی و روش های غربی و آمریکایی را عزاداری ها رواج می دادند.

وی اضافه کرد: عزاداری سنتی و درست یک تظاهرات میلیونی مقابل دشمنان اسلام است و نشان دهنده آن است که بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان علیه ظلم شعار می دهیم.

وی با تاکید بر این که باید حواسمان باشد حادثه عاشورا دچار انحراف نشود، گفت: این جبه جنگ است و می خواهند امام حسین (ع) را از ما بگیرند و جایگاه وی در شیعه را از بین ببرند.

عزاداری ها باید روح حادثه عاشورا را معرفی کند

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: وقتی خیلی به سمت شکل برویم از محتوا دور می شویم و این موضوع در عزاداری ها مشهود است.

وی با بیان این که عزاداری ها باید روح حادثه عاشورا را معرفی کند، گفت: ایام محرم فرصت خوبی است تا ارزش های دینی و اسلامی به مردم معرفی شود.

وی اظهار کرد: پیامبر اولین مبلغ دین بود ولی آیا فقط به رساندن پیام اکتفا می کرد؟ قطعا این نبود بلکه اخلاق و عمل وی هم بسیار مهم بود.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دین سالم بدون دنیای سالم نمی شود و ما باید به دنیای مردم هم توجه کنیم.

وی افزود: مسائلی مانند کشاورزی و مشکلات و خطرات آن باید توسط ما به مردم گوش زد شود و حتی درباره ورزش و مصرف آب و مسائل اجتماعی روحانیون تذکر دهند.

وی خواستار توجه جدی روحانیت به مسائل خانواده شد و افزود: یکی از مسائل مهمی که دشمن به دنبال آن است اختلاف شیعه و سنی است و روحانیت باید بسیار مراقب این موضوع باشند و در عین حال از مواضع و حقوق اعتقادی خود مودبانه و محترمانه دفاع کنند.

کد خبر 2409411

برچسب‌ها