۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۳۲

حجت الاسلام موسوی:

آیت الله مهدوی کنی در دفاع از ولایت هیچگاه کوتاه نیامد

آیت الله مهدوی کنی در دفاع از ولایت هیچگاه کوتاه نیامد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: آیت الله مهدوی کنی مجتهدی بود که در مسئله دفاع از ولایت هیچگاه کوتاه نیامد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسوی ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله مهدوی کنی که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی فرهیخته و ارزشمند بود که در مراحل مختلف عمر خود به تلاش و مجاهدت در راه اسلام و انقلاب پرداخت.

وی عنوان کرد: آیت الله مهدوی کنی مجاهدی نستوه، با تدین و با اخلاق بود که از سن 18 سالگی مبارزه خود را علیه طاغوت آغاز کرد و همواره مورد عنایت آیت الله امامی کاشانی بود لذا این عالم بزرگ می تواند برای کسانی که در عرصه سیاست فعالیت می کنند الگویی مناسب باشد.

دبیر جامعه روحانیت استان لرستان با بیان این مطلب که کشور جمهوری اسلامی ایران بر مبنای فقه و فقاهت می چرخد اضافه کرد: این فقه و فقاهت بود که انقلاب را با هزاران شهید و دفاع مقدس را با حدود 300 هزار شهید به وجود آورد.

حجت الاسلام موسوی به نقش موثر فقها در بیداری افکار عمومی اشاره کرد و افزود: فقها چنان نقش تاثیر گذاری بر افکار عمومی دارند که امروزه می بینیم فتوای یک فقیه در عراق بیش از دو میلیون نیرو را بسیج می کند.

وی به ویژگی های علم حقیقی اشاره کرد و بیان داشت: علم حقیقی موهبتی الهی است که برای اعتلای فرهنگ می تواند مفید واقع شود و به فرموده امام صادق (ع) علم حقیقی به کسی داده می شود که خداوند بخواهد او را هدایت کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: علم حقیقی بر خضوع و خشوع انسان افزوده و ترس و تقوا را در انسان به وجود می آورد و این موارد علم حقیقی را از علم ظاهری متمایز می سازد.

وی فطری بودن و جدایی ناپذیری آن از عمل را از دیگر ویژگی های علم حقیقی برشمرد و تصریح کرد: علم واقعی موجب ازدیاد عمل می شود همانطور که متقابلا عمل حقیقی علم واقعی را به همراه دارد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: در آیات و روایات آمده است که علم در آسمان نیست تا به سوی شما نازل شود و در زیر زمین نیز وجود ندارد بلکه علم در ذات شما است و راه ثبوت علم در درون انسان مودب بودن به آداب روحانیت و تقوا پیشه کردن است.

حجت الاسلام موسوی به صفات عالمان از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: تسلیم محض پروردگار بودن، منزه بودن از گناه و اعمال جاهلانه، کمال جویی، تفکر، تعقل و عبرت پذیری از ویژگی های عالمان است بطوریکه قرآن عالم را بر غیرعالم برتری می دهد.

وی صبور بودن را از ویژگی های بارز علما برشمرد و بیان داشت: آیت الله مهدوی کنی بسیار صبور بود بطوریکه صبر ایشان از 18 سالگی تا هنگام مرگ مثال زدنی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: عالم واقعی کسی است که صبر پیشه می کند و این صبر است که محبوبیت آورده و شخص را به علم حقیقی می رساند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه عالم واقعی امید دهنده است عنوان کرد: این ویژگی بارز در وجود آیت الله مهدوی کنی بخوبی مشاهده می شد بطوریکه همواره به جامعه امید می دادند و مردم را ناامید نمی کردند.

وی تصریح کرد: ساده زیستی و پاک بودن از دیگر ویژگی های علمای واقعی است و پاک ترین مردم از نظر فضایل اخلاقی پایین ترین مردم از نظر مطامع دنیوی هستند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آیت الله مهدوی کنی را مجتهدی تراز اول دانست که بارها توانست حضور خود را در صحنه های مختلف اثبات کند و در اینباره افزود: علمای ما بایستی همیشه در صحنه حضور داشته باشند البته این حضور مشروط به اخلاق مدار بودن، عدالت محور بودن و رعایت حقوق و حیثیت دیگران است.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: آیت الله مهدوی کنی مجتهدی بود که در مسئله دفاع از ولایت هیچگاه کوتاه نیامد و در برابر فتنه 88 موضع گرفت.

وی انسان سازی را از دیگر ویژگی های علمای دین دانست و گفت: کاری بالاتر و بزرگتر از انسان سازی وجود ندارد و ما علما وظیفه داریم که انسان سازی کنیم.

وی ادامه داد: فرد عالم شهید ساز است و علاوه بر اینکه خود نورانی است منور نیز بوده بطوریکه عالم روشنی است که روشنگری هم می کند.

حجت الاسلام موسوی افزود: سیره و روش آیت الله مهدوی کنی با اخلاق مدار بودن و عدالت پیشه بودن ایشان در صحنه های مختلف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محکم باقی ماند.

بنابراین گزارش مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله مهدوی کنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، استاندار لرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی لرستان در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

کد خبر 2409462