۴ آبان ۱۳۹۳، ۹:۲۵

با معرفی نفرات برتر؛

همایش هنر و رسانه در اردبیل خاتمه یافت/ تقدیر از خبرنگار "مهر"

همایش هنر و رسانه در اردبیل خاتمه یافت/ تقدیر از خبرنگار "مهر"

اردبیل – خبرگزاری مهر: دومین همایش هنر و رسانه به همت حوزه هنری استان اردبیل با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه این همایش مدیر کل حوزه هنری استان به هم افزایی در بین دستگاه های فرهنگی تاکید کرد و این مهم را ضرورت استان خواند.

ساسان ناطق با بیان اینکه توسعه فرهنگی امری تدریجی است، اضافه کرد: باید هدف گذاری کنیم و بدون گرفتار شدن به روزمرگی بتوانیم به این اهداف دست یابیم.

وی با تاکید به اینکه رسانه ها امکان گسترده ای در بیان معضلات پنهان جامعه دارند، تاکید کرد: برای دست یابی به توسعه فرهنگی سه عنصر به موقع بودن، به جا بودن و به اندازه بودن برای رسانه ها ضرورت دارد.

ناطق معتقد است به اندازه و به موقع بودن بیانگر مدیریت استراتژیک یک رسانه در حضور به روز و موفق در عرصه واکاوی مشکلات فرهنگی است.

مدیر کل حوزه هنری استان در ادامه برگزاری همایش هنر و رسانه را جزو رسالت اصلی این دستگاه اجرایی ندانست و تصریح کرد: در واقع همایش هنر و رسانه فرصتی برای ایجاد ارتباط و تعامل سازنده با رسانه ها است.

وی با اشاره به ارسال تعداد ‌آثار محدود افزود: انتظار می رفت استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیش از این مقدار باشد.

ناطق نقد رسانه را یک وظیفه دانست و گفت: حوزه هنری استان به نقد پاسخ نمی دهد اما پاسخگوی سوالات رسانه ها است.

وی تاکید کرد: برآیند رفتار مدیران باید در قلم رسانه دیده شود و اصحاب رسانه بتوانند هدایت گر باشند و رسانه نباید نقد و نظر خود را از مدیران دریغ کند.

در پایان این مراسم نفرات برتر همایش در چهار محور گزارش، مقاله، یادداشت و خبر به قرار زیر معرفی و با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر شدند.

رتبه اول مقاله جاوید رخشانی از اردبیل نوین و رتبه دوم مقاله بهروز گنجی از جنت سرا مورد تقدیر قرار گرفتند و برای رتبه سوم هیئت داوران منتخبی را معرفی نکرد.

در رتبه اول خبر شهرام چباری از خبرگزاری فارس و رتبه دوم خبر مینا میرقاسمی از خبرگزاری ایرنا معرفی شدند و برای رتبه سوم هیئت داوران اثری را انتخاب نکرد.

جوایز بخش یادداشت در رتبه اول به علی انوار از نشریه شمال غرب، رتبه دوم مهران محمدی از نشریه اردبیل نوین و رتبه سوم به توحید مهدوی از نشریه امید اردبیل اختصاص یافت.

در بخش گزارش هیئت داوران فقط در رتبه دوم ونوس بهنود از خبرگزاری مهر را حائز دریافت جایزه معرفی کرد.

در بخش تجلیل از نشریات محلی در درج اخبار نیز از هنگامه محرم نژاد از نشریه خبر اردبیل در رتبه اول و پروین حسینی از نشریه اردبیل امروز در رتبه دوم تجلیل شد.

تجلیل ویژه این همایش به خبرنگار فرهنگی صدا و سیما مهدی مرادی اختصاص یافت.

کد خبر 2409612