۲۲ مهر ۱۳۸۴، ۱۳:۴۴

"مهر" بررسي مي كند/ ارزيابي عملكرد قواي سه گانه در پيگيري فرمان 8 ماده اي (22)

سبحاني: مصلحت انديشي ها سبب كندي مبارزه با مفاسد اقتصادي شده است

سبحاني: مصلحت انديشي ها سبب كندي مبارزه با مفاسد اقتصادي شده است

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: مصلت انديشي ها و ملاحظات كلان سبب كندي مبارزه با مفاسد اقتصادي شده است.

سيد حسن سبحاني نيا در گفت وگو با خبرنگار سياسي "مهر" در مشهد با بيان اينكه انتظارات از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي بيشتر از اينها بود، افزود: عملكرد كنوني اين ستاد حتي 10 درصد از آن چيزي نيست كه مورد نظر رهبر انقلاب بود و آنها نتوانسته اند ريشه هاي رشد و نمو مفاسد اقتصادي را از بين ببرند.

وي ادامه داد : جاي سوال است ستادي كه از پشتوانه رهبري انقلاب برخوردار است و رؤساي سه قوه در راس آن هستند عملكرد بسيار ناچيزي داشته و تنها به ارائه آمار و اطلاعات اكتفا كرده است.

عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اختلاس هاي ميلياردي كه توسط دستگاه قضايي اعلام مي شود، گفت: چگونه است كه در اجراي عدالت تنها حرفش را مي زنيم اما در ميدان عمل، ملاحظات سياسي اجازه برخورد با مفاسد كلان را نمي دهد.

به اعتقاد وي، نهادهاي نظارتي در كشور تاكنون كوتاهي هاي فراواني داشته اند.

سبحاني نيا اضافه كرد: اگر امور نظارتي اعمال شود و خاطي احساس كند چشم هايي هميشه به دنبال او هستند ، فساد در كشور كم مي شود اما اين وضعيت اكنون در كشور برعكس است و ملاحظه كاري مي كنيم.

نماينده نيشابور در خاتمه با انتقاد از عدم معرفي مفسدان اقتصادي گفت: چگونه است در كشورهاي مشابه حتي بالاترين مقامات حتي در سطح وزير از كار عزل مي شوند اما برخي در كشور مي گويند معرفي مفسدان اقتصادي اثرگذار نيست و اين جاي سوال دارد.

کد خبر 241063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha