۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

در قالب اجرای تئاتر

تام استوپارد و ایوان مک‌گرگور «چیزهای واقعی» را تجربه می‌کنند

تام استوپارد و ایوان مک‌گرگور «چیزهای واقعی» را تجربه می‌کنند

نمایش «چیزهای واقعی» از آثار مطرح تام استوپارد نمایشنامه‌نویس مطرح آمریکا با بازی ایوان مک‌گرگور بازیگر شناخته‌شده در تئاتر برادوی روی صحنه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، نمایشنامه «چیزهای واقعی» از آثار تام استوپارد نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس معاصر و مطرح آمریکا که درامی گروتسک درباره عشق و ازدواج است، برای اولین بار در سال 1984 تولید و اجرا شد و توانست 5 جایزه تونی از جمله بهترین نمایش را به خود اختصاص دهد.

در اولین اجرای «چیزهای واقعی» جرمی آیرونز و گلن کلوز بازیگران مطرح سینما و تئاتر جهان به ایفای نقش پرداختند که در سال 1984 علیرغم سابقه، هنوز تبدیل به ستاره‌های بازیگری نشده بودند. 

در جدیدترین اجرا از این اثر نمایشی که از ماه اکتبر (مهرماه) در تئاتر برادوی آمریکا روی صحنه رفته است، ایوان مک‌گرگور بازیگر اسکاتلندی سینما و تئاتر جهان به ایفای نقش می‌پردازد.

مک‌گرگور که در بسیاری از تولیدات کمپانی «West End» در لندن بازی کرده، اولین تجربه بازی در تئاتر برادوی را با «چیزهای واقعی» تجربه می‌کند.

ایوان مک‌گرگور در عرصه سینما نیز در فیلم‌های متعددی از جمله «جنگ ستارگان» جرج لوکاس و «ماهی بزرگ» تیم برتون به ایفای نقش پرداخته است.

تام استوپارد نیز علاوه بر نگارش نمایشنامه و اجرای تئاتر، در زمینه فیلمنامه نویسی سینما نیز فعالیت می‌کند و جدیدترین تجربه سینمایی تام استوپارد، نگارش فیلمنامه اقتباسی «آناکارنینا» از رمان لئو تولستوی روسی بود که با کارگردانی جو رایت در سال 2013 - 2012 ساخته و اکران شد.

کد خبر 2410657

برچسب‌ها