۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۲۶

حسيني:

"حسينيه ايران" مجري برگزاری نخستين سوگواره ملی عكس عاشورايی می شود

"حسينيه ايران" مجري برگزاری نخستين سوگواره ملی عكس عاشورايی می شود

يزد ـ خبرگزاری مهر: مسئول دبيرخانه بين المللی يزد، حسينيه ايران، از برگزاری نخستين سوگواره ملی عکس عاشورایی در يزد خبر داد.

سيدحسن حسيني در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا پایان محرم سال جاری مصادف با دوم آذرماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

وي خاطرنشان كرد: موضوعات این سوگواره شامل عزاداری ‌های ماه محرم و صفر، خرده فرهنگ ‌های عاشورایی، شیرخوارگان حسینی، زن و عزاداری، کودکان و محرم است.

مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد، حسينيه ايران، از دیگر موضوعات این سوگواره به نوحه خوان‌ها و پیرغلامان امام حسین(ع)، کاروان‌های حسینی، اقلیت‌های مذهبی و عاشورا، سفره‌های حسینی، نذورات، نماز ظهر عاشورا، هنرهای عاشورایی، سینه زنی، زنجیرزنی، نخل برداری، پوش کشی، خیمه زنی، تعزیه خوانی، عزاداری و معماری سنتی، آداب پذیرایی در مجالس امام حسین(غ) اشاره كرد.

حسینی يادآور شد: شرکت در این سوگواره برای عموم مردم و عکاسان سراسر کشور آزاد است اما تصاویر ارسالی بايد فقط از استان یزد تهیه شده باشد.

این مسئول ادامه داد: هر شرکت کننده مجاز است حداکثر 10 قطعه عکس را در این سوگواره شرکت دهد و محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس برای شرکت در جشنواره وجود ندارد.

وی عنوان كرد: عکس‌ های تاریخی مربوط به گذشته یزد با موضوعات سوگواره، دارای امتیاز ویژه خواهند بود.

حسيني اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این سوگواره باید برای دریافت فرم شرکت در سوگواره و دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه سوگواره به نشانی اینترنتی www.yhi.ir  مراجعه کنند.

وي يادآور شد: اختتامیه اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی دهه دوم ماه صفر مصادف با اربعین حسینی برگزار خواهد شد و نفرات برتر انتخاب شده و جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد.

 

 

 

 

کد خبر 2410987