۵ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۰۹

آیت‌الله صفایی بوشهری:

نقشه جامع پدافند غیرعامل و مدیریت کار آمد در استان بوشهر تدوین شود

نقشه جامع پدافند غیرعامل و مدیریت کار آمد در استان بوشهر تدوین شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نقشه جامع پدافند غیرعامل و مدیریت کار آمد در استان بوشهر تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست با اعضای شورای پدافند غیر عامل استان بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه پدافند غیرعامل اظهار داشت: عدم توانایی و اقتدار در عرصه پدافند غیر عامل باعث می‌شود تا در زمینه پدافند عامل هم با مشکلاتی روبرو باشیم.

وی پدافند غیرعامل را یکی از مباحث اصلی آکادمیک اتاق‌های فکر و دفاع در حوزه حراست و صیانت از جغرافیای مورد تهاجم عنوان کرد و افزود: در سیستم‌های دفاعی باید توجه ویژه‌ای به طراحی، مدیریت، نظارت و تولید لایه‌های غیر نظامی صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عدم رعایت سیستم‌های پدافند غیرعامل باعث بروز مشکل برای زیرساخت‌های مدیریت دفاع نظام می‌شود، ادامه داد: از مزایای بسیار مهم استفاده از شیوه‌های پدافند غیرعامل را می‌توان تقلیل هزینه‌کرد حمله‌های نظامی عنوان کرد.

وی تقلیل تلفات را نیز به عنوان دیگر ارزش‌های پدافند غیرعامل ذکر کرد و افزود: از دیگر ارزش های پدافند غیرعامل می‌توان به حمایت همه جانبه از حوزه نظامی و ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم مورد تهاجم و نیروهای مدافع اشاره کرد.

لزوم بازنگری در پدافند غیر عامل استان بوشهر

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم بازنگری در پدافند غیر عامل استان بوشهر، تصریح کرد:  تدوین نقش جامع پدافند غیر عامل استان بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید برای همه مناطق استان برنامه جامعی داشته باشیم.

وی بر لزوم ایجاد آمادگی برای مقابله با بحران‌های در عرصه های انرژی چه انرژی هیدروکربنی، نفت و پتروشیمی و چه انرژی هسته‌ای، اذعان داشت: آموزش به عنوان یکی از شاخصه‌های پدافند غیر عامل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید آموزش‌های تخصصی در این زمینه ارائه شود.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر با اشاره به قرار گرفتن نیروگاه اتمی در بوشهر، افزود: استان ما یک استان هسته‌ای است و باید مانورهای پدافندهای غیرعامل در تمامی اضلاع پدافند غیر عامل در سطح استان بوشهر اجرا شود.

وی بر لزوم تدوین نقشه جامع پدافند غیر عامل و مدیریت کار آمد تاکید کرد و بیان داشت: باید وظایف هر یک از دستگاه‌ها به خوبی مشخص و تعیین شود و با اجرای مانورهای مختلف این امادگی صورت بگیرد.

 

 

کد خبر 2411133

برچسب‌ها