۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

به منظور رفع آسیب های اجتماعی مدارس حاشیه ای/

28 مدرسه در خراسان شمالی تحت پوشش طرح مجد قرار دارد

28 مدرسه در خراسان شمالی تحت پوشش طرح مجد قرار دارد

بجنورد- خبرگزار ی مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر به منظور رفع آسیب های اجتماعی مدارس حاشیه ای 28 مدرسه در سطح شهرستان های اين استان تحت پوشش طرح مجد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری صبح سه شنبه در بازدید از مدارس تحت پوشش طرح مجد در خراسان شمالی، اظهار داشت: طرح مجد مخفف سه كلمه مدارس جاده دانایی است كه این طرح امسال ۲۸ مدرسه در استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی  با بیان اینكه آسیب های اجتماعی در مدارس به عنوان دغدغه اصلی آموزش و پرورش استان محسوب می شود افزود: آسیب های اجتماعی بیشتر در مدارس مناطق حاشیه ای شهرها به چشم می خورد كه بسیار نگران كننده است.

لنگری اظهار داشت: بیشتر دانش آموزان این مدارس با مشكلات اجتماعی بسیاری مواجه هستند كه اصلا شایسته آنان نیست.

به گفته وی بیشتر دانش آموزانی كه دچار مشكلات اجتماعی شده اند، یكی از والدین آنها یا هردو در زندان به سر می برند كه این موضوع علاوه بر مشکلات متعدد، روحیه دانش آموز را نیز تضعیف می كند.

این مسئول با بیان اینكه باید مسئولان استانی و شهرستانی آسیب های اجتماعی مدارس را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی كافی و مناسب نیز می توانند در پیشگیری از آسیب هایی كه دانش آموزان را تهدید می كند موثر باشند.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین با توضیح اینكه این نهاد با تهیه اطلس آسیب های اجتماعی مدارس آسیب پذیر و در معرض خطر را شناسایی می كند، گفت: كار تهیه این اطلس تا پایان آذرماه امسال به پایان می رسد و مدارس آسیب پذیر استان مشخص می شود.

وی با اشاره به فعالیت هایی كه در طرح مجد انجام می شود تصریح كرد: در اجرای این طرح آموزش و پرورش در تلاش است تا مدارس حاشیه شهرهای استان به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و ... تبدیل شوند تا دانش آموزان و خانواده های آنان كمتر دچار مشكلات اجتماعی شوند.

 

کد خبر 2411372

برچسب‌ها