۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲

به‌مناسب ایام محرم اعلام شد؛

آمادگی 17 مرکز فروش و ذبح دام برای ارائه خدمت به مردم

آمادگی 17 مرکز فروش و ذبح دام برای ارائه خدمت به مردم

معاونت سلامت دامپزشکی استان تهران با اشاره به وجود 17 مرکز فروش و ذبح دام در استان تهران گفت: ما به مردم توصیه می‌کنیم که دام‌شان را از مراکز تحت کنترل دامپزشکی خریداری کنند، چراکه خرید دام از مراکزی که تحت نظارت ما نیست احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را افزایش می‌دهد.

سعید کرمی در گفتگو با مهر با اشاره به وجود ۱۷ مرکز فروش و ذبح دام در استان تهران اظهار داشت: توصیه ما به مردم این است که دام‌شان را از مراکز تحت کنترل دامپزشکی خریداری کنند. خرید دام از مراکزی که تحت نظارت ما نیست، احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر تهران سه مرکز قربانگاه و فروش دام تحت نظارت شهرداری وجود دارند که ناظرین دامپزشکی آنجا مستقرند، گفت: این مراکز در مناطق ۱۸، ۱۵ و ۴ مستقر هستند، ضمن اینکه ما در سطح استان ۱۴  کشتارگاه صنعتی داریم که آنها جایگاه نگه‌داری دام دارند و مردم می توانند برای خرید و ذبح دام به این کشتارگاه‌ها نیز مراجعه کنند.

کرمی، ارائه خدمات از سوی اکیپ‌های سیار و ثابت دامپزشکی در ایام عزاداری محرم به مردم را مورد اشاره قرار داد وافزود: اکیپ‌های سیار ما در حال گشت زنی در معابر هستند و در نقاطی که مردم قربانی دارند کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند .

وی با بیان اینکه برخی مردم عادت به ذبح دام در منازل یا هیاتها دارند گفت: تا آنجا که در توان ما باشد اکیپ‌های سیار دامپزشکی به این نقاط مراجعه و موارد ذبحی را کنترل می‌کنند.

کد خبر 2411446