۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۴۸

بختیاری:

استکبار جهانی درصدد خاموش کردن چراغ امر به معروف و نهی از منکر است

استکبار جهانی درصدد خاموش کردن چراغ امر به معروف و نهی از منکر است

بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور گفت: استکبار جهانی در جنگ نرم به دنبال خاموش کردن چراغ امربه معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری پیش از ظهر سه‌شنبه در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهارکرد: اصل هشتم قانون اساسی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صراحت تاکید کرده است.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اصل هشتم قانون اساسی بهای خون شهداء است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم است.

وی امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر عامل پویایی جامعه انسانی بوده و در روایات ائمه اطهار به کررات به آن توصیه شده است.

عاملان جنایت اسیدپاشی در اصفهان دستگیر و به اشد مجازات می‌رسند

بختیاری با بیان اینکه جنایت اسیدپاشی که چند روز گذشته در اصفهان رخ داده  از سوی برخی از عوامل جانی بوده است، اظهارکرد: روی این پرونده کار می‌شود و قطعا عاملان این پرونده دستگیر و به اشد مجازات خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه گره خوردن موضوع اسیدپاشی با طرح موضوع دو فوریتی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس بدون دلیل نبوده است، گفت: در زمینه این پرونده یک حرکت همگانی شکل گرفته و تلاش برای شکل‌گیری حرکت همگانی همیشه با بازخوردهایی از جمله مقابله دشمنان نظام همراه بوده است.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور عنوان کرد: در موضوع اسیدپاشی بیش از سه هزار شبکه خارجی و بیش از ۹ هزار صفحه فیس بوک داخلی علیه این طرح دو فوریتی مجلس اعلام موضع کرده‌اند.

وی این فاجعه اخیر را از سوی همه مسئولان و مردم ایران اسلامی محکوم شده دانست و بیان کرد: قانون برای اسیدپاشی اشد مجازات را تعیین کرده و در صورتی که  نظر شاکی را بگیرد باز هم باید به مجازات خود برسد.

هدف از انقلاب احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است

بختیاری عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پیاده شود دشمن به هیچ وجه به منافع و توطئه‌های خود نخواهد رسید.

وی مصداق کامل نهی از منکر را نهی از یک جامعه طاغوتی دانست و گفت: هدف از قیام مردم در ۳۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب با هدف فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 معاون سیاسی دادستان کل کشور تاکید کرد: اهانتی که در روز عاشورا در سال ۸۸، به امام حسین(ع) شد هرگز از اذهان مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن جنگ نرم را علیه ما راه‌اندازی کرده است، گفت:  دشمن در جنگ نرم به دنبال خاموش کردن چراغ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

 

 

 

کد خبر 2411625