۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴

پورمحمدی:

آرامستان جدید رفسنجان محرم افتتاح می شود/اختصاص ۲۵۰۰ مکان برای شهدا

آرامستان جدید رفسنجان محرم افتتاح می شود/اختصاص ۲۵۰۰ مکان برای شهدا

رفسنجان - خبرگزاری مهر: شهردار رفسنجان از بهره برداری از آرامستان جدید رفسنجان طی ماه محرم خبر داد و گفت: در در این آرامستان برای دو هزار و ۵۰۰ شهید مکان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه بازدید جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه شهرستان رفسنجان از پروژه های در دست اقدام شهرداری رفسنجان روز سه شنبه برگزار شد.

در این بازدید امام جمعه، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین، خبرنگاران و اصحاب رسانه از چند پروژه در حال اجرای شهرداری رفسنجان از جمله بلوار خلیج فارس، بلوار زائر، پارکینگ طبقاتی و آرامستان بازدید کردند.

شهردار رفسنجان در این بازدید از اتمام و تکمیل طرح آرامستان یکپارچه واقع در حوالی بلوار خلیج فارس و نیز بهره برداری از این طرح در ۱۲ محرم الحرام خبر داد.

علی اکبر پورمحمدی افزود: ایجاد آرامستان بزرگ و منظم و یکپارچه یکی از نیازهای اساسی و زیر بنایی شهرستان بود که اجرای عملیات عمرانی این طرح از حدود چهار سال پیش شروع شده و هم اکنون بیش از ۹۸ درصد کار پیشرفت کرده و برای این عملیات ۶.۸ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان بودجه به  شهرداری اختصاص یافته لذا ۶۰ درصد این بودجه باید صرف اجرای طرح های عمرانی شود، تصریح کرد: از این بودجه ۶.۸ میلیارد تومان صرف احداث آرامستان جدید شده  و با صرف هزینه ۱.۲ میلیارد تومان دیگر فاز اول این پروژه آماده افتتاح خواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه کل مجموعه خدماتی برای متقاضیان در این محل پیش بینی شده است تصریح کرد: این آرامستان شامل دو میدان ورودی و خروجی به نام های "سلام" و "شهید گمنام" ، دو سالن غسل میت، غسالخانه، نمازخانه و دیگر امکانات است.

شهردار رفسنجان یادآور شد: دور تا دور این آرامستان ۶۰ هزار اصله درخت کاج کاشته شده است.

وی میزان وسعت این آرامستان را ۲۰۰ هکتار بیان کرد و یادآور شد: آرامستان قبلی شهر رفسنجان ظرفیتش تکمیل شده بود و فضای مناسبی نبود، لذا برای احترام به اموات و رفاه حال خانواده آنها فضایی در نظر گرفته شده که مجهز به تمام امکانات برگزاری مجالس ترحیم است.

پورمحمدی تصریح کرد: از ۱۲ محرم تدفین در آرامستان جدید رفسنجان انجام می‌شود و گلزار شهدای عباس‌آباد فقط برای پدر و مادر شهدایی که در آن محل دفن هستند و جانبازانی که اعلام شود، شهید هستند، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در آرامستان جدید برای دو هزار و ۵۰۰ شهید مکان اختصاص داده شده و برای ۴۰۰ سال آینده پاسخگوی مردم برای دفن اموات است.

شهردار رفسنجان ابراز داشت: در شهر رفسنجان هفت قبرستان داریم که دو قبرستان متروکه است و قبرستان‌هایی که فعال هستند در نزدیکی خانه‌های مردم قرار گرفته اند.

بهره برداری از پاركينگ طبقاتي رفسنجان در آینده ای نزدیک

شهردار منطقه دو رفسنجان در بازدید از اجرای ساخت پروژه پارکینگ طبقاتی گفت: تا ۲۲ بهمن ماه سال جاري  پروژه بزرگ پاركينگ طبقاتي در رفسنجان به بهره‌برداري مي‌رسد.

محمد فتحیان افزود: با همکاری شركت دسیمان که چند پروژه پاركينگ طبقاتي در چند نقطه از تهران را ساخته است، پارکینگ طبقاتی رفسنجان نیز  در حال ساخت است و مراحل پایانی را طی می کند.

وی تصریح کرد: این پارکینگ در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در حال ساخت است که سه هزار متر مربع به پارکینگ اختصاص دارد و هزار متر مربع دیگر نیز به احداث واحدهای اداری، تجاری، رستوران و  سینما روباز تخصیص یافته است.

فتحیان با اشاره به ظرفیت پارک ۵۵۰ واحد دستگاه خوردو در این پارکینگ چهار طبقه ای، گفت: بیش از ۹۰ درصد قطعات این پارکینگ نصب شده و فونداسیون نیز به صورت یکپارچه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برای مقاوم سازی نیز دیوار برشی احداث شده تا در مقابل امواج زلزله مقاوم باشد ضمن اینکه این پارکینگ طبقاتی از سوی خیابان شهید چمران ورودی است و از طرف خیابان حافظ نیز خروجی است

شهردار منطقه دو رفسنجان عنوان کرد: برای هر متر مربع ۳۱۰ هزار تومان هزینه شده و در مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کار رفته است و نیز دو آسانسور هشت نفره در این پروژه طراحی شده که یکی در قسمت تجاری و دیگری در قسمت خیابان شهید چمران نصب خواهد شد.

صرف چهار میلیارد تومان برای پروژه بلوار زائر

معاون شهردار رفسنجان در بازدید مسئولین از بلوار زائر در مسیر جاده رفسنجان – داوران - زرند، گفت: طول بلوار تا سه راهی عباس‌آباد حاجی یک کیلومتر است و دو میدان در مسیر احداث شده‌ و عرض بلوار ۱۱ متر آسفالت شده و با افزایش عرض پل ورودی جاده ‌تا حد زیادی از خطرات کاسته شده است، همچنین احداث میدان سه راهی عباس‌آباد نیز موجب کاهش تلفات در این محل شده است.

فتحیان یادآور شد: چهار میلیارد تومان هزینه این پروژه تا این مرحله بوده است.

معاون عمرانی شهردار رفسنجان به احداث میدان سالمندان در بلوار امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این میدان تا ماه آینده آسفالت و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهر رفسنجان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت دارد و خدماتی که در آن انجام می‌شود زیاد به چشم نمی‌آید، تصریح کرد: سال ۹۰ یک میلیون متر آسفالت در رفسنجان انجام شد ‌و بلوار امام علی (ع) نیز بیش از سه میلیارد تومان هزینه می‌برد.

معاون عمرانی شهردار رفسنجان ادامه داد: در این بلوار چهار تقاطع غیر همسطح ایجاد می‌شود و تا پایان سال بخشی از فضای سبز آن انجام می‌گیرد.

کد خبر 2412072