۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳

آیت الله نورمفیدی:

وظیفه شیعه و سنی دفاع از حیثیت اسلام است

وظیفه شیعه و سنی دفاع از حیثیت اسلام است

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: شیعه و سنی وظیفه دارند که از حیثیت اسلام دفاع و مانع تفرقه دشمنان شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‏ الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی ازعلمای اهل سنت استان، گفت: از نظر من، عالم دینی کسی است که سراسر وجودش برای اسلام بسوزد و حتی اگر مورد تهمت واقع شود، دغدغه ‏اش، سربلندی اسلام باشد.

وی وحدت را امر ضروری‏ امت اسلام دانست و گفت: عالم دین، این توطئه دشمن را به خوبی درک کرده و بیداری امت اسلام را وظیفه خود می‏ داند.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام برای تفرقه بین شیعه و سنی، شبکه‏ های مختلفی راه ‏اندازی کرده ‏اند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: هدف دشمن از راه اندازی این شبکه ها درگیری و اختلاف بین شیعه و سنی است و شیعه و سنی باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: حتی اگر برخی از شیعیان، مرا مورد هجمه قرار دهند و یا حتی شما علمای اهل سنت، توسط برخی از سنی ‏ها مورد سرزنش قرار گیرید، باز هم وظیفه داریم که از حیثیت اسلام دفاع و مانع تفرقه بین شیعه و سنی شویم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی یک امر شرعی و استراتژیکی است و این را از اهل بیت پیامبر (ص) آموختیم، تاکید کرد: محور وحدت باید آموزه های اهل بیت (ع) باشند، همان‏ هایی که پیامبر گرامی اسلام (ص) آنها را در کنار قرآن قرار داد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: به عنوان عالم دین، وظیفه داریم به شیعه و سنی هشدار داده و به مصلحت نبودن این کارها را برای آنها تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص)، عالم دین، وظیفه ایستادگی در برابر بدعت را دارد، در غیر اینصورت، لعنت پروردگار شامل حال او می ‏شود.

وی کرد: سازمان‏ های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل، دست در دست یکدیگر داده ‏اند تا با جنگ‏ افروزی بین ما مسلمانان، منابع و نوامیس ما را به غارت ببرند، کسانی که به اسم عالم دین، این چیزها را درک نکنند، عالم نیستند.  

نماینده مردم گلستان در خبرنگان رهبری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) روز قیامت نزد پروردگار، از اهانت کنندگان به مقدسات مسلمانان گلایه خواهد کرد، ادامه داد: این افراد فردای قیامت چه پاسخی به نبی مکرم اسلام خواهند داد؟

آیت الله نورمفیدی افزود: من به خاطر توطئه ‏افکنی ‏های دشمنان برای تفرقه بین شیعه و سنی و فریب بعضی از شیعیان و سنی ‏ها، برای اسلام نگرانم.   

کد خبر 2412886

برچسب‌ها