۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۴۴

امیر قلعه نویی:

هر زوری خواسته‌اند به من و استقلال گفته‌اند!

هر زوری خواسته‌اند به من و استقلال گفته‌اند!

سرمربی استقلال با اشاره به اتفاتی که پیرامون تیمش رخ داده است گفت: ما گردنمان از مو باریک تر است و در این مدت هر زوری که خواسته اند به من و استقلال گفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در کنفرانس پیش از بازی فردا در مورد بازی با صبای قم گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد قبلا می گفتیم این بازی سخت است اما مقابل پارسه 45 دقیقه عقب بودیم. این نشان می دهد که شرایط بازی ها سخت است البته صبا مربی باهوشی دارد و جوانان بسیار خوب.  با این وجود شرایط ما روز به روز بهتر می شود مصدومان به شرایط مساعد رسیده اند ولی هنوز کار دارند احتمالا از یکی از آنها فردا مقابل صبا استفاده خواهیم کرد. در بازی مقابل پارسه خیلی اذیت شدیم و از بازیکنان ناراضی هستم. هرچند پارسه فولاد را حذف کرد اما شرایط فنی را به آنها گوشزد کرده بودم در خط دفاعی ضعف داریم که با تمرینات زیاد به دنبال برطرف کردن آن ضعف ها هستیم.

امیر قلعه نویی در مورد اختلاف تیموریان و باشگاه استقلال و اینکه شایعه شده است که وی آندو را نمی خواهد گفت: همه بازیکنانی که الان در استقلال هستند یقینا با نظر کادر فنی آمده اند. ما رودربایستی با بازیکنان نداریم همه اخلاق قلعه نویی را می شناسند مگر سال 83 آن همه بازیکن را عوض نکردند. الان که پخته و باتجربه تر شده ایم. این یک بحث است اما بحث دوم بحث تعهداتی است که باشگاه نسبت به بازیکن و بازیکن نسبت به باشگاه دارد که این موضوع به خودشان مربوط است.

وی ادامه داد: من در مسائل مالی دخالت نمی کنم. آن چیزی که در تمرینات است به هر حال جزو باشگاه محسوب می شود. مسائل مالی به خودشان مربوط است البته این را هم بگویم که به هر حال ملی پوشان آماده نیستند و گرچه هفته به هفته بهتر می شوند البته ما بازیکنی را به زور نگه نمی داریم اگر بازیکنی بخواهد جدا شود ابتدا با باشگاه صحبت می کند بعد نظر من را می گیرند برای جدایی یک بازیکن منافع باشگاه، مربی و بازیکن باید لحاظ شود. از اول فصل هم آندو دارد تلاش می کند تا به مرز آمادگی برسد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه تاج گفته ممکن است تاریخ دربی عوض شود و به جای دربی استقلال مقابل ذوب آهن در جام حذفی به میدان برود و البته مشکلاتی که تیم ملی با فهرست بلند بالای استقلال برای این تیم می سازد گفت: بحث بازی با ذوب آهن یک بحث است بحث دوم این است که نفرات باید برای استقلال کامل باشند. شما دیدید در تعطیلات با 10، 11 نفر تمرین کردیم. کجای دنیا دیده اید که یک تیم با 10، 11 نفر تمرین کند البته گردن ما از مو باریک تر است و هر زوری که خواسته اند به قلعه نویی و استقلال گفته اند اما آقای تاج از منافع باشگاه ها دفاع می کند و از زمانی که آمده برای پیشبرد منافع فوتبال همه تلاش خود را انجام می دهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: برای ما هم منافع فوتبال بسیار مهم است و به آن گردن می نهیم. تازه این همه با تیم ملی تعامل داشته ایم آنقدر علیه ما حرف می زنند و مطلب می نویسند دیگر باید چه کار کنم. حرف بزنم قلم به دست ها حمله می کنند ولی ما می گوییم به منافع ملی احترام می گذاریم. مثلا قلم به دست ها می گویند چرا ستار همدانی در ارمنستان و در بازی تدارکاتی به میدان رفته است. آنها به خودشان زحمت ندادند بروند مطالعه کنند که چرا جوانان نمی توانستند در اردوی ارمنستان حاضر باشند به هر حال برای ما هم جام حذفی هم دربی و هم لیگ بسیار مهم است.

امیر قلعه نویی در پاسخ به سوالی که در اروپا هر سه روز یکبار باشگاه ها مسابقه می دهند افزود: چه چیز فوتبال ما مثل اروپاست زمین های ما مثل اروپاست؟ پرداختی های ما مثل اروپاست؟ اینجا در یک زمین به میدان می روی و به اندازه 10 مسابقه از بازیکن انرژی گرفته می شود و تنها یکی دو تا استادیوم مثل استادیوم آزادی در حد استاندارد روز دنیا است اگر فوتبالیست همه نکات زندگی سالم را رعایت بکند و خیلی عالی تمرین کند چهار روز یکبار می تواند به میدان برود. من از شما می پرسم کدام یک از لیگ های اروپا 50 روز لیگشان را تعطیل می کنند حتی برای جام جهانی هم چنین تعطیلاتی نداشته اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: سوال این است که چرا در هر اردوی تیم ملی یکی دو تا بازیکن استقلال مصدوم می شوند. البته این هم شانس ما است  چراکه ما حنیف را در اردوی ترکیه از دست دادیم اما وقتی یک بازیکن از یک ناحیه دو بار مصدوم می شود این نگران کننده است. هاشم در دو اردوی تیم ملی از یک ناحیه مصدوم شده امیر حسین صادقی ممکن بود دیروز در تمرین استقلال مصدوم شود یعقوب کریمی هم در اردوی تیم امید مصدوم شد. مقابل فولاد نوین و پدیده مصدوم زیاد داشتیم و هنوز فرصت به ما دست نداده که همه نفراتمان را در اختیار داشته باشیم. نکته بعدی هماهنگی است که هرگاه آمدیم هماهنگ بشویم بحث اردوی تیم ملی پیش آمد و این نمی گذارد هماهنگ باشیم.

امیر قلعه نویی در مورد اردوی آفریقای جنوبی و ویروس ابولا و اینکه آیا نگران این موضوع هستید یا نه گفت: این بحث، بحث ملی است و بازیکنان باید تمکین کنند.

 

کد خبر 2412908

برچسب‌ها