۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶

«بیا بیا نزدیک‌تر!!!» خلاقیت کودکان را افزایش می‌دهد

«بیا بیا نزدیک‌تر!!!» خلاقیت کودکان را افزایش می‌دهد

«بیا بیا نزدیک‌تر!!!» با استفاده از تصاویر و شعرهای معماگونه کودکان را در برابر معماهای تصویری قرار می‌دهد تا از این رهگذر، ذهن آنان را پرورش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از صاحب‌نظران براین عقیده‌اند که حل مساله در رشد تفکر کودک و پرورش خلاقیت او تاثیر می‌گذارد. اگر ذهن کودک با طرح پرسش‌هایی از یکنواختی خارج شود به نوآوری رو می‌آورد.

کودکان از اشتیاق و سرزندگی سرشارند و نسبت به بزرگسالان، ظرفیت بیشتری برای شگفت‌زده شدن دارند. همین ویژگی باعث می‌شود کنجکاوتر باشند.

کتاب«بیا بیا نزدیک‌تر! » نوشته امیرحسین یزدانیان‌پور و ف. حاجی تقی تهرانی با استفاده از تصاویر و شعرهای معماگونه کودکان را در برابر معماهای تصویری قرار می‌دهد تا از این رهگذر، ذهن آنان را پرورش دهد.

کافی است پدر و مادرها، کتاب را باز کنند و روبه‌روی کودک قرار دهند. شعر را برای فرزند خود بخوانند و از او بخواهند تا نام حیوان مورد نظر را حدس بزند. حتی در صورت نیاز می‌توانند کودک را راهنمایی کنند.

بچه‌ها هم نه تنها می‌توانند شعر بخوانند و نام حیوان مورد نظر را حدس بزنند که می‌توانند رنگ‌آمیزی هم بکنند.

«طراحی و نقاشی با دست‌ها» عنوان کتاب دیگری از امیرحسین یزدانیان‌پور و ف. حاجی تقی تهرانی است. کافی است برگه سفیدی داشته باشیم و دست خود را بر آن برگه بگذاریم. بعد می‌بینیم چه شکل‌ها و طرح‌های زیبایی می‌توان کشید.

 کتاب«بیا بیا نزدیک‌تر! » را نشر طبیب با همکاری انتشارات تیمورزاده با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و به بهای ۱۹۵۰ تومان و «طراحی و نقاشی با دست‌ها» را در همان شمارگان و به قیمت ۲۹۵۰ تومان منتشر کرده است.  

کد خبر 2412936